کد خبر : 18715
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 7:18

اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای اجرای طرح زوج و فرد

اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای اجرای طرح زوج و فرد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای طرح زوج و فرد در محدوده ترافیک تبریز خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای طرح زوج و فرد در محدوده ترافیک تبریز خبر داد.

مهدی یوسفی در صحن علنی شورای شهر تبریز اظهار داشت: برای توسعه حمل و نقل عمومی در محدوده مرکزی تبریز و کاهش آلودگی هوا، طرح اجرای زوج و فرد در محدوده ترافیک تبریز  را به شورای ترافیک استان ارسال کرده‌ایم. 

وی با اشاره به عواید اجرای طرح LEZ در سال گذشته، گفت: سال گذشته این طرح در ۱۲ درصد از مساحت سطح شهر اجرا شد که منجر به کاهش ۳۷ درصدی روزهای ناسالم تبریز در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ شد. 

وی در رابطه با جزئیات آمار و ارقام مربوط به حمل‌و‌نقل شهری، اظهار کرد: ۸۵۰ هزار خودروی سواری برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت تبریز پلاک گذاری شده و روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون شهری در تبریز اتفاق می‌افتد، همچنین وسائط حمل‌ونقل عمومی تنها ۱.۴ درصد خودروهای تبریز را شامل می‌شود، اما ۵۵ درصد حمل‌ونقل درون شهری تبریز را برعهده دارند.

یوسفی در رابطه با رویکرد شهرداری تبریز در زمینه ترافیک در سال جاری، بیان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، آرام‌سازی ترافیک، توسعه مدیریت هوشمند، پروژه ترافیکی (عمرانی) و آموزش و بهبود ترافیک برنامه‌های در حال اجرای شهرداری تبریز در زمینه ترافیک است. 

وی در رابطه با تجزیه و تحلیل نقاط حادثه خیز تبریز، گفت: ۲۵ نقطه حادثه نیز در تبریز شناسایی و رفع شده است و تنها ۱۰ نقطه حادثه خیز مانده که در حال بررسی و رفع آن‌ها هستیم. 

یوسفی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های متعدد، موفق به کاهش ۴۶ درصدی تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی در شش ماهه اول سال ۹۷ نسبت به زمان مشابه سال گذشته شده‌ایم. 

به گفته‌ی وی، نصب ۴۷ سرعت کاه، آموزش مسائلی مربوط به ترافیک در مدارس، ارسال پیامک جرایم به مالکان خودرو، نصب تابلوهای جدید انسان محور، نصب پل‌های عابر پیاده و… در سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمل و نقل و ترافیک است. 

وی در خصوص بودجه مصوب معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز در سال جاری گفت: بودجه پیشنهادی ۱۲ میلیارد تومانی به چهار میلیارد تومان کاهش یافت که از شورای شهر تقاضا داریم در بودجه سال آتی، موضوع حمل و نقل عمومی و ترافیک را مدنظر قرار دهند. 

یوسفی با انتقاد از عدم اسقاط خودروهای فرسوده در تبریز، بیان کرد: طی دو سال گذشته اسقاط خودروهای فرسوده متوقف شده و متاسفانه تعداد خودروهای ورودی و خروجی متناسب نیستند.

انتهای پیام


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.