کد خبر : 1878
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:09

شهرتی فر: آموزش چارچوب‌های فکری به محصلان فراموش شده است

شهرتی فر: آموزش چارچوب‌های فکری به محصلان فراموش شده است

 

 

 

فرماندار تبریز گفت: در کشور ما از گذشته‌های دور تنها مواد خام درسی مثل ریاضیات، فیزیک، ادبیات و مباحث تئوریک به دانشجویان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود و آموزش چارچوب‌های ذهنی فراموش شده است.

 

رحیم شهرتی‌فر در مراسم تجلیل از پژوهشگران کارآفرین برتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: تفاوت آموزش ما با کشورهای توسعه یافته این است که به محصل یاد نمی‌دهیم که چطور نسبت به پدیده‌ها فکر و ارتباط میان آنها را تحلیل کند.

وی افزود: باید سعی کنیم به دانشجویان و دانش‌آموزان یاد دهیم چگونه با آرامش، استدلال، دقت و دوراندیشی پدیده‌ها را بفهمند و جریان‌های پیرامون خود را ارزیابی و روابط خود با جامعه را تنظیم کنند.

مهم‌تر از انتقال موادخام انتقال متادولوژی است

شهرتی‌فر با بیان اینکه پرورش در کشورهای توسعه یافته بر تربیت انسان مستقل تکیه دارد تا انسان واقع‌بین باشد و امور زندگی خود را عاقلانه تنظیم کند، ادامه داد: در بعد آموزشی نیز فقط مقداری از همت آموزشی مصروف انتقال متون علمی است و بیشتر تاکید روی آموزش چگونه فکر کردن، چگونه استدلال کردن و نتیجه گرفتن استوار است.

فرماندار تبریز تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته مِتُد کاربردی را در آموزش به کار گرفته‌اند و کار در آزمایشگاه‌ها، بازدید از مراکز تولید در برنامه‌هایشان گنجانده شده و بسیار مهم تلقی می‌شود چرا که دریافته‌اند مهم‌تر از انتقال مواد خام انتقال متادولوژی است که انسان را خلاق بار می‌آورد.

وی اضافه کرد: کشورهای توسعه یافته وقت کافی و سرمایه عظیمی را برای پرورش انسان‌ها صرف می‌کنند و به نتیجه‌گیری‌های مطلوبی نیز دست می‌یابند.

پژوهش‌های ما برای معلوم کردن مجهولات نیست!

این مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به شکوفایی توجه به امر پژوهش بسیار ضروری است، افزود: اکثر پژوهش‌های ما برای معلوم کردن مجهولات نیست بلکه به این دلیل که ارتباطات موثری با مراکز علمی دنیا نداریم، از مجهولاتی که قبلا کشف و معلوم شده آگاهی نداریم و دوباره سعی داریم آنها را جستجو کنیم که نشان‌دهنده کم کاری ما است.

فرماندار تبریز تاکید کرد: علم ماهیتی رشد یابنده دارد و وطن خاصی ندارد بر همین اساس ایجاد ارتباط دائمی و مستمر با دیگر مراکز علمی و آموزشگاه‌های دنیا بسیار واجب و ضروری است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.