کد خبر : 18809
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1397 - 9:01

فروش بیش از ۸ میلیاردی کتاب در نمایشگاه تبریز

فروش بیش از ۸ میلیاردی کتاب در نمایشگاه تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:فروش نمایشگاهی کتاب امسال به میزان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:فروش نمایشگاهی کتاب امسال به میزان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

محمد محمدپور گفت: سال پیش در نمایشگاه کتاب شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش نمایشگاهی داشتیم و امسال با وجودی که احتمال داده می‌شد به دلیل مسایل اقتصادی این رقم کاهش یابد، دوباره حماسه‌ای فرهنگی رخ داد و رقم فروش نمایشگاه کتاب به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی در آیین افتتاحیه سومین دوره اکسپوی آثار هنری تبریز، با تاکید بر اجتناب از موازی‌کاری در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: امروزه ظرفیت و زمینه برای کار، ارتباط و تبادلات فرهنگی در دنیا بیش از گذشته فراهم است.

وی در این رابطه افزود: علی‌رغم داشته‌هایمان، سهم ما از فرهنگ، هنر و صنایع خلاق جهان بسیار نازل است، چرا که به داشته‌ها اهتمام نکرده و مسیر را درست نپیموده‌ایم.

وی با نگاهی به تجربه‌ی دنیا در رابطه با کسب ارزش افزوده از “فرهنگ و هنر” گفت: گردش مالی صنایع فرهنگی و خلاق جهان برابر با دو هزار میلیارد دلار بوده اما سهم ایران از این گردش مالی تقریبا نزدیک صفر است، از این‌رو ضروری است که از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

محمدپور با اشاره به ظرفیت والای جوانان ایرانی در حوزه فرهنک و هنر و افتخارآفرینی در رویدادهای بین المللی، گفت: ما نیز می‌توانیم با توجه و تلاش در گردش مالی صنایع فرهنگی و خلاق سهم داشته باشیم و برگزاری اکسپو گامی در همین راستا است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اکسپوی تبریز در رابطه با توسعه اقتصاد هنر، تاکید کرد: برای برگزاری این نمایشگاه، بخش خصوصی با اعتماد به نفس لازم و با اتکای به توان خود و روابط حسنه با اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین جلب حمایت دست اندرکاران امور مدیریتی استان و شهر این کار را پیش‌ می‌برد.

وی با تاکید بر این‌که اکسپوی تبریز می‌تواند شرایط بهتری را در رابطه با توسعه اقتصاد هنر فراهم کند، تشریح کرد: مردم تبریز فرهنگ دوست هستند و همین ویژگی یکی از ظرفیت‌های مهم جامعه ماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که اکسپوی تبریز می‌تواند چشم اندازی برای توسعه فرهنگی استان باشد، تاکید کرد: فرهنگ و هنر منبع اساسی و پویایی ثروت در حوزه اقتصادی کشور هستند.

وی با بیان این‌که کشورهایی که توانستند سهم خود را در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق تعریف کنند، قدم های خوبی را در ابعاد مختلف توسعه جامعه خود برداشته‌اند، افزود: هنرمندان نیز باید در این رابطه کمک کنند، چرا که حاکمیت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به کمک و حضور اصحاب فرهنگ و هنر نیاز دارد.

وی با اشاره به این‌که اکسپو‌های هنری می‌تواند بستر و شرایط تبادلات فرهنگی را فراهم کند، گفت: اکسپوهای هنری در سراسر دنیا بستری برای تبادلات فرهنگی و چشم اندازی برای توسعه جامعه است.

محمدپور در ادامه ابراز امیدواری کرد که با نگاه درست به داشته‌ها و ظرفیت‌ها بتوانیم همت کرده و سهم خود را در گردش مالی صنایع فرهنگی و خلاق مشخص کنیم و همه ارگان‌ها باید با خرید آثار هنری به این امر کمک کنند.

وی با تاکید بر این‌که باید اهدای آثار هنری را به فرهنگ عمومی در جامعه بدل کنیم، افزود: اکسپو، تنها مکان برای فروش و عرضه آثار هنری نبوده و بلکه نگارخانه‌ها نیز این رسالت را بر عهده دارند و همین امروز به چهار نگارخانه مجوز فعالیت داده شده است.

گفتنی است، سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری (از ساعت ۱۶ الی ۲۰) در هتل کایا لاله پارک برگزار می‌شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.