کد خبر : 19055
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آذر 1397 - 6:07

۷۰ هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی وجود دارد

۷۰ هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی وجود دارد

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی از وجود ۷۰ هزار چاه غیرمجاز در استان خبر می دهد.

 

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به رفتار مختلف دولت‌ها در خصوص منابع آبی گفت: متاسفانه روزی مجوزها و یا اجازه حفاری چاه در حوزه آبی دریاچه ارومیه داده شد و امروز شاهد وجود ۷۰ هزار چاه غیرمجاز در استان هستیم که باید به جد مدیریت شود.

جواد رحمتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه باید اعلام کنیم که بسیاری از مسائل در بخش کشاورزی از جمله اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره‌وری، مکانیزاسیون، مدیریت مصرف بهینه آب و این قبیل مسائل سال‌هاست که مطرح می شود و هنوز ما متاسفانه مشکلات را به صورت تکراری مرور می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین قوانین جدید در بخش کشاورزی، گفت: امروز نیازمند تدوین راهبردهای جدید و تبدیل آنها به قوانین و مقررات و ملزم کردن افراد به اجرای دستورالعمل‌ها هستیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی کمبود منابع آب را از دیگر دغدغه‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تردید نداریم که موضوع اصلی بخش کشاورزی آب است؛ سال‌هاست ما با مسأله دریاچه ارومیه مواجه هستیم که متاسفانه در دوره‌ای این مسأله مهم به حال خود رها شد و به لحاظ سیاست‌گذاری‌ها کاری انجام نشد و متاسفانه وضعیت سخت ساکنان این منطقه متاثر از همین سیاست گذاری‌هاست.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح سیاست‌ها در بخش‌های کشاورزی و آب خاطرنشان کرد: امروز دیگر پذیرفتنی نیست که ما سیاست‌هایی را دنبال کنیم که ما را در این شرایط قرار داده است؛ باید در این بخش با بازبینی سیاست‌ها تصمیمات جدی گرفته شود تا پیش از این متضرر نشویم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به رفتار مختلف دولت‌ها در خصوص منابع آبی گفت: متاسفانه روزی مجوزها و یا #اجازه_حفاری_چاه در #حوزه_آبی_دریاچه_ارومیه داده شد و امروز شاهد وجود ۷۰ هزار #چاه_غیرمجاز در استان هستیم که باید به جد مدیریت شود.

وی با اشاره به پتانسیل های برجسته استان #آذربایجان_شرقی در بخش کشاورزی گفت: یکی از مشکلاتی که در استان با آن مواجه هستیم ساخت چند مورد سد است اما تاسیسات پایین‌دستی مورد نیاز هنوز ساخته نشده است برای نمونه سد خداآفرین در صورت تکمیل تاسیسات پایین دستی می توانید در بخش کشاورزی به کمک کشاورزان منطقه بیاید.

رحمتی با تاکید بر ضرورت #مدیریت_صحیح یارانه های بخش کشاورزی گفت: تغییر در بخش کشاورزی زمان‌بر است و باید دوران انتقال در این بخش مد نظر باشد باید ظرفیت لازم را در بخش مورد نظر به وجود آورده و برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی همراهی کنیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: حرکتی در این بخش باید با در نظر گرفتن اختلاف در مسائل تکنولوژیکی و فنی انجام شود.

رحمتی، با اشاره به نقش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های حیاتی در کشور گفت: دغدغه‌هایی که از سوی فعالین بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با این بخش مطرح می‌شود نه تنها در آذربایجان شرقی بلکه در دیگر استان‌ها نیز وجود دارد از این رو از نمایندگان کمیسیون کشاورزی درخواست داریم تا راهکارهای حل مشکلات بخش کشاورزی را در قالب طرح در مجلس ارائه کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.