کد خبر : 1953
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1393 - 5:51

پرویز هادی، افتخار آذربایجان، پهلوان سال ۹۳ ایران شد

پرویز هادی، افتخار آذربایجان، پهلوان سال ۹۳ ایران شد

 

 

 

 پرویز هادی از استان آذربایجان شرقی با پیروزی در مبارزه فینال برابر حریف مازندرانی خود، صاحب بازوبند پهلوانی کشور شد.

 پرویز هادی قهرمان آسیا و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی و جابر صادق زاده پهلوان سال ۹۱ کشور دارنده مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۱۱ در دیدار فینال تعیین پهلوان کشور به مصاف یکدیگر رفتند که پرویز هادی با نتیجه ۸ بر ۲ بر صادق زاده غلبه کرد و عنوان پهلوانی کشور را به نام خود ثبت کرد.
این دو کشتی گیر هم اکنون در اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان نیز حضور دارند. به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم و مدال اهدا شد و ضمن آن که نفر اول پهلوانی کشور ۳۰ سکه طلا، نفر دوم ۲۰ سکه طلا و نفر سوم پهلوانی کشور ۱۰سکه طلا دریافت کردند.
رقابت های کشتی پهلوانی برای تعیین صاحب بازوبند پهلوانی سال ۹۳ با حضور ۴۹ کشتی گیر از ۱۳ استان کشور به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک جوایز نفرات اول تا سوم این رقابت ها اهدا کردند.
علی دهقان و فریدون عابدین زاده به عنوان مربی و داور نمونه این مسابقات انتخاب شدند.
در دیدار رده بندی بین امیر محمدی از خراسان شمالی با احمد میرزاپور از خراسان رضوی که با تشویق بی امان تماشاگران مشهد همراه بود، میرزاپور با پیروزی ۶ بر ۲ برابر حریف خود، عنوان سوم را کسب کرد و محمدی هم چهارم شد.
همچنین جواد محجوب ملی پوش سابق تیم ملی جودو ایران از خراسان رضوی با پیروزی بر دیگر هم استانی خود یعنی محمد حسن زاده در رده پنجم کشتی پهلوانی کشور قرار گرفت.
چهره های شاخصی همچون پرویز هادی، جابر صادق زاده، احمد میرزاپور، آرش مردانی، جمال میرزایی، خشایار دهستانی و جواد محجوب در این رقابت ها حضور داشتند.
این رقابت ها با توجه به دستورالعمل اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر زیر مجموعه بودن کشتی های سنتی در فدراسیون های ملی و به منظور هماهنگی هر چه بیشتر در دو تایم سه دقیقه ای و طبق قوانین کشتی آزاد برگزار شد و تنها به پل رفتن باعث اتمام مبارزه می شود.
رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور یادواره پهلوان باشی زنده یاد علیرضا سلیمانی در سالن شهید بهشتی مشهد و با مشارکت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد.
نفرات اول تا سوم این رقابت ها به طور مستقیم جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد یا فرنگی را کسب کردند.
نفر اول درصورت احراز صلاحیت های لازم طبق آیین نامه پهلوان به دریافت بازوبند پهلوانی سال ۱۳۹۳ از طرف فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نایل می شود.
طبق برنامه ریزی انجام شده بازوبند پهلوان سال ۹۳ قرار است در مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی سال ۲۰۱۴ اینچئون توسط رییس جمهوری بسته شود.
محمد حسن محبی، محمدرضا توپچی، ایوب بنی نصرت، حمید قشنگ، سید محمود میران، فردین معصومی، امین رشید لمیر، ابوالقاسم رایگان و رحیم عظیمی اعضای کمیته فنی این رقابت ها هستند.
رضا سوخته سرایی دارنده دو مدال نقره کشتی آزاد جهان و پهلوان کشور در سال ۱۳۵۴، محمدحسن محبی در سالهای ۱۳۶۳ و ۱۳۶۷، محمدرضا توپچی در سالهای ۱۳۶۶ و ۱۳۶۸، ایوب بنی نصرت در سالهای ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲، محمود میران در چهار سال متوالی یعنی از ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، امین رشید لمیر در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۷، فردین معصومی در سال ۱۳۸۶ و حمید قشنگ در سالهای ۱۳۷۷، ۱۳۷۸ و ۱۳۸۱ پهلوان ایران شدند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.