کد خبر : 19625
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 9:24

پزشکیان خواستار افزایش اختیارات استانداران شد

پزشکیان خواستار افزایش اختیارات استانداران شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات استانداران گفت: باید اختیارات به استان ها تفویض شود چون آگاهی بیشتری نسبت به مشکلات دارند، نمی شود استاندار گذاشت ولی اختیار نداد.

مسعود پزشکیان در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی توسط معاون وزیر کشور، اظهار داشت: با تفویص اختیار به استان ها، با اشرافیت، عالمانه، وحدت، انسجام و ایمان مشکلات موجود در استان قابل رفع است.
وی همچنین افزود: یک مسوول باید با محبت و عشق مسوولیت را قبول کند، مدیران هم با مردم به مهربانی برخورد کنند و تلاش برای رفع مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
پزشکیان همچنین با بیان اهمیت وحدت و اتحاد برای غلبه به مشکلات و شکست آمریکا اظهار داشت: باید با تمام وجود باور داشته باشیم می توانیم.
وی ادامه داد: مشکلات نمی توانند مردم و مسوولان را به زانو دربیاورند با وحدت و اتحاد موفقیت از آن ماست.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز که با تحریم های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم باید به صنعت گران و تجار توجه بیشتر بکنیم تا چرخه اقتصادی کشور خوب بچرخد.
پزشکیان ادامه داد: آمریکا و دشمنان انقلاب به دنبال بستن مسیر تجارت ایران هستند بر این اساس برای رسیدن به این هدف به دنبال بستن مسیر صنعت ما هستند.
وی اضافه کرد: باید کاری کرد که صنعتگران و تجار ما زمینگیر نشوند تا پوز آمریکا به خاک مالیده شود.
پزشکیان گفت: بدون وحدت و انسجام نمی توان موفق شد بر این اساس باید با ایمان و باور حرکت کنیم تا به موفقیت برسیم.
وی با بیان اینکه باید عالمانه و آگاهانه تصمیم گرفت و حرکت کرد چون بدون علم حرکت در تاریکی است، افزود: از این رو باید پذیرفت که آگاهانه و دست در دست هم باید در مقابل آمریکا بایستیم.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم معارفه استاندار آذربایجان شرقی گفت: از اینکه شخصیت علمی و دانشگاهی که شناخت خوب و کاملی از استان دارد انتخاب شده، از وزیر کشور تشکر می کنیم.
محمد وحدتی هلان اظهار داشت: امیدوارم با همدلی و همکاری بتوانیم مشکلات را رفع و برای توسعه هرچه بیشتر آذربایجان شرقی تلاش کنیم.
به گفته وی مجمع نمایندگان استان در تایید پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی سنگ تمام گذاشتن و با اتفاق آرا وی انتخاب شد.
«محمدرضا پورمحمدی»، رییس پیشین دانشگاه تبریز، با رای هیات وزیران به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی منصوب شد.
به گزارش ایرنا، پورمحمدی از چهره های شناخته شده و علمی تبریز است که یک بار در دولت اصلاحات و بار دوم در دولت تدبیر و امید، ریاست دانشگاه تبریز به عنوان دومین مرکز دانشگاهی قدیمی کشور پس از دانشگاه تهران را بر عهده داشت.
محمدرضا پورمحمدی متولد ۱۳۳۷، تبریز و رییس سابق دانشگاه تبریز است.
وی پس از اتمام دوران تحصیلی ابتدائی و متوسطه در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه تبریز شد و دوره کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در سال ۱۳۶۳ به پایان رساند؛ پورمحمدی در سال ۱۳۶۵ با استفاده از بورس تحصیلی عازم کشور انگلستان شد و فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه کاردیف (UWIST) اخذ کرد.
او پس از اتمام تحصیلات در سال ۱۳۶۹ به ایران برگشت و در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد بین سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ در سمت‌های رییس دانشکده، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رییس دانشگاه تبریز مشغول خدمت بود.
طرح پورمحمدی به عنوان گزینه جدید استانداری آذربایجان شرقی در هفته های گذشته با توجه به مشی اعتدالی وی با استقبال گروه ها و جریان های سیاسی مواجه بود.
پیش از پورمحمدی، مجید خدابخش به مدت ۱۴ ماه نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی بود که به دلیل تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پست های اجرایی، از این سمت کناره گیری کرد.
آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران نقش به سزایی داشته است.
پورمحمدی، چهاردهمین استاندار آذربایجان شرقی در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که سکان هدایت این استان مهم از نظر سیاسی و اقتصادی را بر عهده می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.