کد خبر : 1970
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1393 - 9:06

انتشارات اختر تصاویر دیده نشده از تبریز را چاپ کرد

انتشارات اختر تصاویر دیده نشده از تبریز را چاپ کرد

  «بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز» عنوان کتابی است که به کوشش ابراهیم پور حسین خونیق تدوین‌شده و شامل تصاویری از عمارت‌های تخریب شده تبریز در دوره قاجار است. این تصاویر در قالب کتابی ۲۱۶ صفحه‌ای از سوی انتشارات «اختر» تبریز تا پایان سال منتشر خواهد شد.

 کتاب «بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز» شامل عکس‌های قدیمی تبریز و ساختمان‌ها و بناهای تخریب شده دوره قاجار است. این کتاب تأکید بسیاری بر نماد ایرانی – اسلامی آن دوران دارد و در کنار هر تصویر، توضیحات مختصری درباره سال ساخت آن بنا و کاربرد آن‌ها در آن دوران ارائه می‌دهد.
 
این کتاب  توسط ابراهیم پور حسین خونیق از سوی انتشارات اختر تبریز منتشر خواهد شد. نکته جالب توجه آن است که بسیاری از بناهای ذکر شده در کتاب دیگر وجود ندارند. برخی از این تصاویر که به صورت اختصاصی از سوی ناشر در اختیار ایبنا قرار گرفته به همراه شرح آن در ادامه قابل مطالعه است.

در توضیح تصویری که از «تالار خورشید» در این کتاب دیده می‌شود می‌خوانیم:

این تالار توسط آرشیتک‌های روسی در تبریز سال ۱۳۰۶ شمسی بنا و در سال‌های بعد به علت توسعه اطراف ارک تخریب شد.
 
«کوچه‌ای مسقف از یادگارهای دوره‌ی قاجار» عنوان تصویر دیگری است که در این کتاب دیده می‌شود. مؤلف در توضیح آن می‌گوید:

 

                                  

این کوچه در خیابان چای کنار و در قسمتی از داخل کوچه ملاباشی قرار دارد و هم‌اکنون تمام خانه‌های آن تحت تملک شخصی به نام آقای بشیری می‌باشد.
 
در تصویر دیگری که در این کتاب دیده می‌شود «هتل کیهان تبریز در دوره‌ی پهلوی» را می‌تواند دید که در توضیح آن آمده است:
 

 
این هتل زیبا با گچ‌بری‌های ظریف و دیدنی در جوار ارک تبریز و کنار کاراژ ایران‌پیما قرار داشت و هنگام تخریب محوطه ارک از بین رفت.
 
کتاب «بناها و عمارت های تاریخی تبریز» در قطع وزیری و در ۲۱۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰۰۰ تومان تا پایان سال توسط انتشارات اختر منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

درباره انتشارات:

انتشارات «اختر» از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های تاریخ، ادبیات، دانشگاهی و هنر آغاز کرد. «اختر» تاکنون ۷۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که جزو باسابقه‌ترین انتشارات این شهر محسوب می‌شود و از ابتدای سال تا کنون نیز حدود ۶۷ عنوان کتاب را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.