کد خبر : 19750
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 14:15

اجرای طرحLEZ گامی مهم در فرآیند کاهش آلودگی هوا

اجرای طرحLEZ گامی مهم در فرآیند کاهش آلودگی هوا

 

با توجه به این که طبق آمار منابع اصلی ترین منابع آلودگی هوای شهری وسایل نقلیه موتوری است و گازهای حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه نیز از مهمترین آلاینده‌های هوا به شمار می‌روند، در این راستا اجرای طرح هایی همچونLEZ می تواند گامی مهم در فرآیند کاهش آلودگی هوا به شمار آید.

به گزارش آی نیوز به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ضمن تقدیر از عملکرد این معاونت شهرداری، گفت: امروزه مسائل مربوط به آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی کلانشهرهای جهان است و هر روزه بر ابعاد و عوارض جانبی آن افزوده می‌شود. یکی از منابع اصلی آلودگی هوا وسایل نقلیه موتوری است و گازهای حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه از مهمترین آلاینده‌های هوا به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع اولین گام در فرآیند کاهش آلودگی هوا، تلاش در راستای کاهش میزان تردد خودروها و نیز کاهش سوخت مصرفی به ازای پیمایش وسایل نقلیه است.

رحمتی عنوان کرد: در این راستا به منظور دستیابی به اهداف فوق راه‌حل‌های گوناگون ترافیکی مطرح شده که از جمله این راهکارها اجرای طرحLEZ   است و در کنار آن، بسترسازی و تشویق شهروندان به انتخاب مدهای حمل و نقل سالم و عمومی در سفرهای درون شهری است.

گفتنی است در در حاشیه این بازدید مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز به معرفی مجموعه معاونت حمل و نقل و شاخص عملکرد شش سازمان زیر مجموعه این معاونت پرداخت که از جمله آن مباحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، توسعه پایانه های حمل و نقل و بار، افزایش جابجایی مسافر قطار شهری وهوشمند سازی ترافیک، رفع شناسایی و رفع نقاط حادثه خیر و کاهش ۴۶ درصدی آمار حوادث درونشهری و کسب رتبه برتر تبریز در کشور بود. 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.