کد خبر : 1980
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1393 - 8:14

اظهارات جالب رضا ضراب: به کشورم خدمت کردم

اظهارات جالب رضا ضراب: به کشورم خدمت کردم

ضراب اعتقاد دارد در دوران تحریم به کشورش خدمت کرده و با کمترین هزینه ممکن نسبت به سایر رقبا، توانسته نقل‌وانتقال پول برای ایرانِ تحریم‌شده به طور قانونی انجام دهد و داشتن ارتباط ناسالم اقتصادی با کسی چون بابک زنجانی به او نمی‌چسبد.

 اقتصاد نیوز در گفت و گویی با رضا ضراب، بازرگان و فعال اقتصادی ایرانی که در ترکیه به سر می برد نوشت:
ضراب اعتقاد دارد در دوران تحریم به کشورش خدمت کرده و با کمترین هزینه ممکن نسبت به سایر رقبا، توانسته نقل‌وانتقال پول برای ایرانِ تحریم‌شده به طور قانونی انجام دهد و داشتن ارتباط ناسالم اقتصادی با کسی چون بابک زنجانی به او نمی‌چسبد.

ضراب می‌گوید در مورد زنجانی هشدار داده و برای تمام آنچه کرده و گفته سند و مدرک متقن دارد. بخش هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*من بیشتر دوست دارم بدانم افرادی که آن چهره اول را از من ساخته‌اند چه مدارک و مستنداتی دارند. خیلی دوست دارم آنهایی که من را به رانت‌خواری و دزدی بیت‌المال متهم کردند بیایند و لااقل یکی دو مدرک رو کنند و بگویند و براساس این مدرک و براساس این مستندات، رضا ضراب پول بیت‌المال را خورده یا از مال مردم دزدی کرده است. برای من خیلی عجیب و مضحک است که این طور در مورد من در داخل کشورم فضاسازی شده و نسبت‌هایی به من داده شده که واقعا نمی‌دانم ریشه‌اش در کجاست؟

*مگر من چه کاری کرده‌ام؟ چرا هیچ کس از این افرادی که این حرف‌ها را در مورد من زده‌اند سند و مدرکی رو نمی‌کنند؟ من اصلاً این فضا را نمی‌فهمم. واقعا برایم عجیب و غیرقابل قبول است که افرادی در ایران که ممکن است کلا دو سه بار بیشتر اسم مرا نشنیده باشند حرف‌هایی در مورد من می‌زنند یا مطالبی در مورد من انتشار می‌دهند که کاملاً غیرواقعی است.

*مگر من آشنا و فامیل کسی بودم؟ مگر نسبت و رابطه‌ای با کسی داشتم؟ من یک کارگزارم و صرافی دارم. کارگزاران زیاد دیگری هم مثل من بودند و هستند.
*من با دولت آقای احمدی‌نژاد هیچ رابطه‌ای نداشتم و اصلا برای دولت آقای احمدی‌نژاد هیچ کاری نکرده‌ام.

*من یک ریال هم برای بانک مرکزی پول تبدیل نکردم و انتقال ندادم.

*شرکت‌ها و بانک‌ها بودند که مشتری ما بودند. ما کارمان تبدیل و انتقال پول است. برای همه مشتریان همین کار را می‌کنیم. برای پول نفت هم کارهایی می‌خواستیم بکنیم و طرحی داشتیم که نشد.

*من هیچ کار غیرقانونی انجام ندادم. مجموعه ما برابر قوانین عمل کرده است. پول گرفته‌ایم پول هم پس داده‌ایم. نه قوانین را دور زدیم و نه خلاف آن عمل کردیم. هرکس هر سند و مدرکی دارد که خلاف قانون کاری انجام داده‌ایم بیاید و رو کند.

*نمی‌دانم چطور این داستان درست شده که بابک زنجانی رئیس یا همکار یا شریک من است. این را ابتدا یکی از روزنامه‌های ترکیه با هدف خاص سیاسی مطرح کرد و بعد هم در ایران منعکس شد. زنجانی هیچ‌وقت رئیس من نبوده است. آقایان خودشان یک اشتباه مرتکب شدند و حالا هم نمی‌دانند باید چه بکنند. دنبال مقصر و شریک جرم می‌گردند که بار خودشان را سبک‌تر کنند.

*از دو سال قبل درباره بابک زنجانی هشدار داده بودم نه حالا که او را دستگیر کرده‌اند. مدارکش را هم دارم. الان که می‌گویم من گفته بودم این آقا سرتان کلاه می‌گذارد می‌توانم با سند و مدرک به شما نشان دهم که در چه روزی و به چه کسانی گفته‌ام. من هشدار دادهم اما نمی‌خواستند بپذیرند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.