کد خبر : 2003
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1393 - 14:44

ماشین سازی به دست سودجویان نرسد / واگذاری به متخصصین بهترین را حل نجات

ماشین سازی به دست سودجویان نرسد / واگذاری به متخصصین بهترین را حل نجات

قره سید: مسئولین مراقب باشند ماشین سازی به دست سودجویان نرسد / واگذاری به متخصصین بهترین را حل نجات ماشین سازی

به گزارش آی نیوز به نقل از هم نوا، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: با در نظر گرفتن مشکلات این کارخانه و سوء مدیریت هایی که در سال های اخیر با آن مواجه بوده ایم عاقلانه ترین کار این است که این کارخانه به متخصصین آن واگذار شود.

پایگاه خبری تحلیلی هم نوا در روز های اخیر با تمرکز ویژه بر روی موضوع کارخانه ماشین سازی تبریز به سراغ برخی از نمایندگان استان و همچنین صاحبان صنایع رفته است که قصد دارد به طور سریالی نقطه نظرات مختلف را در خصوص وضعیت این کارخانه مادر جویا شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: کارخانه ماشین سازی از جمله مجهز ترین و غنی ترین مجموعه های صنعتی مادر در کشور به شمار می رود. اما متاسفانه سوء مدیریت های سال های اخیر این صنعت مادر را به وادی نامناسبی کشانده است.

میرهادی قره سید رومیانی در ادامه افزود: پس از تأکید مقام معظم رهبری بر خصوصی انتظار می رفت طی روندی سالم و بدون حاشیه سازی این کارخانه مادر نیز به بخش خصوصی واگذار شود اما با رصد جریان واگذاری چنین روند سالمی مشاهده نمی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: با در نظر گرفتن مشکلات این کارخانه و سوء مدیریت هایی که در سال های اخیر با آن مواجه بوده ایم عاقلانه ترین کار این است که این کارخانه به متخصصین آن واگذار شود.

نماینده مردم تبریز آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی دارایی های ارزشمند این کارخانه را به عنوان سرمایه های مردم استان معرفی کرد و گفت: مسئولین باید متوجه باشند که خدای نا کرده این کارخانه به دست نااهلان و سودجویان نرسد. چرا که این کارخانه با موقعیت مکانی فوق العاده و داشتن متراژ زمین بالا، چشم هر طمع کاری را به خود جلب می کند. و اگر این واگذاری به درستی صورت نگیرد قطعا این کارخانه ارزشمند در منطقه به نابودی کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به مرکز تحقیقاتی این کارخانه، افزود: در گذشته این کارخانه در قالب یک دانشگاه تخصصی علوم مهندسی انجام وظیفه می کرده است و ماحصل مرکز آموزش و تحقیقات این کارخانه صاحبان صنایع کوچکی هستند که در سرتاسر ایران اسلامی مشغول اشتغالزایی و در آمد زایی هستند. باید یکی از خواسته های مسئولین هنگام واگذاری این کارخانه احیای سریع این مرکز آموزشی باشد.

میرهادی قره سید رومیانی در انتها با اشاره به نقش این کارخانه در به راه انداختن سایر صنایع در استان، گفت: امیدواریم این کارخانه با توجه به سابقه تاریخی قابل توجه در منطقه و همچنین نقش اشتغالزایی آن بتواند جایگاه واقعی خود را در صنعت و اقتصاد کشور بازیابد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.