کد خبر : 2026
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1393 - 7:41

فرماندار : روزانه در تبریز ۴۵۰ هزار خودرو تردد می‌کند

فرماندار : روزانه در تبریز ۴۵۰ هزار خودرو تردد می‌کند

 

 

 

فرماندار تبریز با اشاره به تردد روزانه ۴۵۰ هزار خودرو به صورت روزانه در تبریز گفت: با وجود اینکه کاهش محسوسی در زمینه آلودگی هوای تبریز داشته‌ایم اما با هوای پاک در تبریز فاصله داریم.

 دکتر رحیم شهرتی‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی هوای پاک اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که انجام شده سبب ارتقای وضعیت جوی و کنترل آلودگی هوا به نسبت سال گذشته در تبریز شده است به نحوی که امسال دو روز هوای ناسالم را در تبریز شاهد بودیم.

فرماندار تبریز گفت: با وجود اینکه کاهش محسوسی در زمینه آلودگی هوای تبریز داشته‌ایم اما با هوای پاک در تبریز فاصله داریم.
وی با اشاره به راهکارهای مختلف در زمینه کنترل آلودگی هوا گفت: راهکارهای سه گانه در این زمینه وجود دارد که نقش دولت در این زمینه مهم بوده و قوانین مشخصی در این زمینه وجود دارد.
شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه باید با حساس‌سازی جامعه و آگاه کردن مردم آنان رابه وضعیت آلودگی هوا آگاه کنند.
فرماندار تبریز با اشاره به تردد روزانه ۴۵۰ هزار خودرو به صورت روزانه در تبریز اظهار داشت: با آموزش می‌توان این میزان از سفرهای درون شهری را کاهش داد و متاسفانه شاهد تردد خودروهای سرگردان در سطح شهر هستیم.
وی گفت: وظیفه دولت برجسته بوده اما نقش مردم نیز  در این زمینه تعیین کننده است و باید از نقش گروه‌های مردمی در این زمینه استفاده کرد.
شهرتی‌فر افزود: در دولت تدبیر و امید بر نقش آفرینی گروه‌های مردمی در اداره جامعه تاکید ویژه وجود دارد و این تشکل‌ها می‌توانند علاوه بر کارکردهای خود بر سیستم‌های دولت نیز نظارت داشته باشند.
وی گفت: وظایف دستگاه‌های دولتی با نظارت مردمی خواهد توانست کارکرد بهتری داشته باشد و با توجه به رویکرد دولت در زمینه سلامت بهداشت جامعه به پاکیزه بودن هوا نیز اهمیت خاصی داده شده است.
فرماندار تبریز با اشاره به توزیع بنزین یورو ۴ در این شهر خاطرنشان کرد: این توزیع فقط در تبریز صورت می‌گیرد و در سایر شهرهای استان این توزیع وجود ندارد که برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل باید در تمام استان بنزین یورو ۴ توزیع شود.
وی با اشاره به صدمات جبران ناپذیر نیروگاه حرارتی تبریز گفت: این نیروگاه در زمستان از سوخت مازوت استفاده میکند که علاوه بر بیماری‌های مختلف سبب صدمه به اقتصاد استان نیز می شود و نمایندگان مردم ‌در مجلس شورای اسلامی نیز باید در این زمینه همراهی‌های لازم را داشته باشند.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.