کد خبر : 2032
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 10:21

ترکیش ایرلاین چگونه برای ترکیه سودآوری می کند؟

ترکیش ایرلاین چگونه برای ترکیه سودآوری می کند؟

شهردار کلانشهر تبریز در طول یک سال گذشته برای تبدیل این شهر به قطب جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی به صورت ویژه ای هدف گذاری نموده است.

فعالیت شرکت های مختلف هواپیمایی و مسافرت هوایی برای ایجاد و تقویت تعداد پرواز ها به تبریز در طول یکی دو سال گذشته در این راستا مفهوم می یابد، از جمله این شرکت ها که در حال حاضر به صورت فعال و تاثیر گذار در حمل و نقل هوایی تبریز سهم بسزایی دارد، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین می باشد.

شهردار تبریز در دیدار با مدیردفتر ترکیش ایر لاین در تبریز گفته است: شهرداری تبریز از فعالیت شرکت های معتبر هواپیمایی و مسافربری بین المللی، در تبریز  در راستای بسط مسائل فرهنگی فی مابین استقبال می کند.
وی همچنین می گوید: این حمایت می تواند در قالب تبلیغات محیطی و یا تسهیل در ساز و کارهای اداری فعالیت شرکت ها، زمینه توسعه گردشگری  و طرح های نو در جهت تعمیق روابط فرهنگی و شهروندی دو کشور صورت گیرد و استفاده از ظرفیت هواپیمایی ترکیش ایرلاین برای معرفی پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری تبریز مفید فایده باشد.

مجاورت جغرافیایی مرکز اصلی ترکیش ایرلاین با کشورمان و نزدیکی آن به تبریز و همچنین اشتراکات دینی اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی در سوق و توجه سرویس دهی و ارائه خدمات این شرکت هواپیمایی به کشورمان داشته است.
در حال حاضر ۵۸ میلیون فرصت شغلی در صنعت هواپیمایی دنیا وجود دارد که در دو دهه آینده به بیش از ۱۰۰ میلیون شغل خواهد رسید.

نگاهی کوتاه به تاریخ شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines)
در حال حاضر هواپیمایی ترکیش ایرلاین با داشتن هواپیماهایی با طول عمر کمتر از ۶.۸ سال دارنده یکی از جوانترین و امن ترین ناوگانهای هوایی در دنیا می باشد.
این شرکت چهارمین شبکه و خطوط پروازی دنیا را در اختیار دارد که با داشتن ۲۶۱ فروند هواپیما با جابجایی مسافر در ۲۶۴ نقطه از ۱۰۸ کشور دنیا، تنها شرکت هواپیمایی می باشد که به سرتاسر کره زمین خط پروازی دایر کرده است.
مرکز اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش در استانبول می باشد این شرکت در سال ۱۹۳۳ تاسیس شده است .

میزان مسافرت های هوایی در طول ۲۰ سال ۶ برابر شده است
ترکیش ایرلاین ۵۵ میلیون مسافر جابجا کرد

به گفته قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیش ایرلاین در حالی که تعداد مسافران با هواپیما در دنیا از  ۱.۲ میلیارد نفر در سال ۱۳۷۲ شمسی به ۳.۳ میلیارد نفر در سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است و ۲.۷ برابر رشد داشته است این آمار در مسافرت هوایی در ترکیه ۶ برابر بوده است.

 

ضیا تاشکند با  اعلام اینکه در سال جاری ترکیش ایرلاین ۵۵.۶ میلیون نفر مسافر را جابجا کرد است می گوید: از این تعداد مسافری که در سال گذشته توسط شرکت هواپیمایی ترکیش جابجا شده اند ۳۲ میلیون مسافر از کشورهای خارجی بوده اند.
قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیه اظهار می دارد: در حالی که در سال ۱۳۷۲(شمسی) ۱۹.۶ میلیون مسافرت با هواپیما در ترکیه اتفاق افتاده بود در سال ۱۳۹۳ شمسی این رقم به ۱۲۴ میلیون نفر افزایش یافته است که تا ۲۰ سال آینده سه برابر نیز خواهد شد.

وی بیشترین میزان رشد در افزایش آمار مسافرتهای هوایی را در قاره آسیا دانست و دلیل این امر را نیز رشد اقتصادی بیشتر، رشد جمعیت و وجود جوامعی رو به رفاه در این قاره عنوان کرد و اظهار داشت: ترکیش ایرلاین در سال گذشته میلادی با در آمدی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار جز شرکت های هواپیمایی سودده دنیا بوده است.
قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیش افزود : در طی ده سال اخیر شبکه پروازی ترکیش ایرلاین را به صورت قابل توجهی گسترش دادیم، در حالی که اغلب شرکت های هواپیمایی در دنیا در سال های ۱۳۸۰ شمسی تا ۱۳۹۳ با کاهش تعداد مسافران رو به رو بودند ترکیش ایرلاینز با سیاست های موفق خود توانست رشد چشمگیر مسافران را تجربه کند.

تاشکند توسعه ناوگان هوایی و گسترش شبکه پروازها اولویت اساسی شرکت ترکیش ایرلاین دانست و افزود: به منظور توسعه ناوگان هوایی و گسترش شبکه پروازها ۲۴۵ فروند هواپیمای جدید سفارش دادیم که ۱۲ فروند ایرباس ۳۳، ۱۷۷ فروند ایرباس ۳۲۰، ۱۶ فروند بوئینگ۷۷۷، ۳۵ فروند بوئینگ نسل جدید و ۵ فروند بویینگ ۷۳۷ سفارش داده شده است.
وی در خصوص وضعیت حمل و نقل هوایی این شرکت در ایران گفت: یکی از مقاصد مهم ما ارائه پرواز به بازار حمل و نقل ایران می باشد زیرا ایران کشور همسایه ماست که سابقه دوستی و مراودات دیرینه ای با ترکیه دارد و علاوه بر این میزان مراودات تجاری و توریستی دو کشور در سطح بالایی می باشد. هم اکنون  به شش شهر مهم ایران پرواز داریم و در آینده نزدیک اهواز نیز به این شهرها خواهد پیوست،

تاشکند با اشاره به کسب عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپایی توسط ترکیش ایرلاین اضافه کرد : با توجه به بروزرسانی ناوگان و همچنین ارائه خدمات مطلوب و بر اساس نظر سنجی های صوزت گرفته از مسافران ، ترکیش ایرلاینز توانسته برای چهار سال پیاپی عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپا را کسب کند.

ارائه خدمت به مشتریان مورد توجه هواپیمایی ترکیش ایرلاین
هواپیماهای ناوگان هواپیمایی ترکیش ایرلاینز دارای سه قسمت اقتصادی، راحت و بیزنس هستند که بخش “اقتصادی” از لحاظ قیمت بلیت ارزانتر از بخش های راحت و بیزنس طراحی شده اند. مسافران هر سه قسمت اقتصادی، راحت و بیزنس دارای خدمات مجرایی می باشند که علاوه بر وضعیت صندلی های هواپیما این خدمات در سه قسمت فوق به صورت متفاوتی ارائه می شود.

قسمت کلاس اقتصادی هواپیما
در قسمت اقتصادی ترکیش ایرلاین یک وعده غذا (صبحانه ، نهار یا شام) بسته به زمان پرواز به مسافران داده می شود. مسافران می توانند از آرشیو فیلم و موسیقی استفاده کنند و یک نمایشگر ۵ اینچی نیز در صندلی های این قسمت تعبیه شده است.


قسمت کلاس راحت
در قسمت کلاس راحت انواع سالاد ، سبزیجات تازه و غذاهای گرم سرو می شود ، امکان انتخاب دسر غذا و همچنین استفاده از آرشیو فیلم ها در این قسمت در اختیار مسافرین قرار دارد.


قسمت بیزنس کلاس یا کلاس ۱
 سرویس ارائه غذا توسط آشپز در هواپیما در انحصار این شرکت قرار دارد که در بخش بیزنس کلاس سرآشپز مخصوص برای سرو گرم غذاهای دلخواه مسافران حضور دارند، انواع نوشیدنی های گرم شامل کاپوچینو و قهوه درجه یک ترک نیز در قسمت بیزنس کلاس سرو می شود ، دسرهای مختلف و همچنین سالادهای متفاوت نیز در بیزنس کلاس سرو می شوند. در این قسمت فیلم و موسیقی با آرشیو کامل در اختیار مسافران قرار دارد.


تهیه و سرو غذا یک عامل برتری برای هواپیمایی
هرچند یک سرآشپز برای تهیه غذاهای مختلف در قسمت فرست کلاس هواپیما حضور دارد ، اما مواد اولیه باید قبل از پرواز آماده شوند و یا غذای مورد استفاده در قسمت های دیگر (راحت و اقتصادی) باید پیش از پرواز تهیه شوند.

 


ترکیش ایرلاین در جهت افزایش کیفیت تهیه مواد غذایی در پرواز (کترینگ) با شرکت اتریشی Do & Co  قراردادی را برای تهیه مواد غذایی به امضا رسانده است. این شرکت کترینگ بر اساس نظرسنجی شرکت اسکای ترکس مقام اول را در بین شرکت های تولید غذا در اروپا بدست آورده است.


کترینگ مورد اشاره  سالیانه بیش از ۶۵ میلیون واحد کترینگ مورد نیاز برای شصت ایرلاین جهان از جمله ایرفرانس ، قطر ایرویز ، الامارت ، آسیانا و هواپیمایی اتریش را نیز تولید می کند که باعث ایجاد اشتغال و سود آوری زیادی نیز شده است.


سالن اختصاصی و ویژه برای مسافران ترکیش
این هواپیمایی در فرودگاه استانبول فضایی را به عنوان  (CIP)اختصاص داده است  که مسافران می توانند در صورت نیاز در این مکان به استراحت بپردازند.

در این فضای ویژه چندین سالن بزرگ با امکانات گسترده در اختیار مسافران قرار می گیرد از جمله این امکانات می توان به رستوران، سرویس بهداشتی، کتابخانه، حمام، خدمات خشکشویی و اتو، اینترنت ، رایانه و چاپگر، قسمت مطالعه مجلات و روزنامه های معتبر جهان اشاره کرد که به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار دارد.

مرکز پیشرفته آموزش کادر پرواز
هواپیمایی ترکیش ایرلاینز مرکز پیشرفته و مجهزی را برای آموزش خلبانان، نیروها و متخصصین فنی و مهمانداران در اختیار دارد که یکی از عوامل موفقیت های بارز این شرکت بوده است.


 در این مرکز پیشرفته ترین تجهیزات و متد های آموزشی مخصوص آموزش عوامل فنی خلبانان، مهمانداران و متخصصین هواپیماهای مختلف فراهم شده است.
یکی از مهمترین قسمت های آموزشی و باز آموزی مرکز آموزش ترکیش ایرلاین سامانه های شبیه ساز پرواز می باشد که با دارا بودن بیش از ۱۰ دستگاه مدرن شبیه ساز پرواز هواپیماهای خانواده بویینگ و ایرباس را در اختیار دارد.
این دستگاههای شبیه ساز علاوه بر اینکه امر آموزش و باز آموزی خلبانان را تسریع می دهند با توجه به هزینه ۴۰۰ یورویی هر ساعت آموزش در این سامانه ها از خروج مقادیر قابل توجهی ارز نیز جلوگیری می نمایند.

 

 


همچنین در قسمت های دیگر این مرکز آموزش مهمانداران و خدمه پرواز به صورت عملی برای مقابله با حوادث و سوانح همچنین نحوه خدمت رسانی به مسافران م آموزش های سنگینی پشت سر می گذارند.

نتیجه گیری:
بر اساس استانداردهای بین المللی ورود هر ۱۰ گردشگر و جهانگرد به کشور باعث ایجاد یک شغل جدید در شهر و کشور می شود.
از سوی دیگر صنعت مسافربری هوایی در کشورمان علی رغم برخی مشکلات موجود، صنعتی روبه رشد می باشد و با توجه به صرفه جویی زیادی که این صنعت می تواند در هزینه ها و زمان گردشگران ایجاد نماید قطعا نقش بزرگی را می تواند در گسیل دادن گردشگران به شهر ایفا نماید.


به همین دلیل، توسعه زیرساختهای مربوط به صنعت هواپیمایی و توریسم در شهر از یک سو، بها دادن به پیشینه و تاریخ تبریز، حفظ اصالت و هویت بافتهای شهری، برنامه ریزی برای لحظه به لحظه حضور یک توریست در شهر، امری اجتناب ناپذیر و ضروری به نظر می رسد.

 انجام تبلیغات مدرن و تاثیرگذار و شناساندن جاذبه های گردشگری و توریستی تبریز و استان در شهرهای دیگر کشورمان و سایر کشورها بخصوص کشورهای همجوار می تواند نقش بسزایی در  ورود گردشگران به شهر و استفاده از فرصت های بدست آمده از حضور آنان داشته باشد.

 

 


شهرداری تبریز اگر به دنبال درآمد های پایدار و با کمترین هزینه است قطعا توجه به مسئله توریسم در شعبه های مختلف آن بیشترین و سهل الوصول ترین منابع درآمد پایدار را برای این شهر به ارمغان خواهد آورد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

thfh چهارشنبه , ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

عضو شورای اسلامی شهر تبریز
شهریارنیوز فضای
من اخبار سایتهای مختلف استان را پیگیری می کنم انصافا اخبار شهریارنیوز در یک سال اخیر از نظر کیفی و کمی رشد خوبی داشته است.
سایت پرمحتوا و پر بازدیدی می باشد باید همه تلاش کنیم فعالیتهای ما شایسته نام تبریز باشد.
ایده های نو
افزایش تعداد اخبار و گزارشات سایت از یک سو و تعداد مراجعان نشان از حرکت شهریارنیوز به سمت سایت مرجع مسائل و مدیریت شهری دارد.
توصیه می کنم به سمت ارتباط با خبرگزاری های فعال در حوزه مسائل شهری کشوری و جهانی حرکت کنید
ایرنا
این
انصافا شهریارنیوز فعالیت افزایش یافته است در کنار این باید به خبرگزاری ها و پایگاههای خبری مختلفی که در شهر فعالیت می کنند نیز اهمیت بدهید و ارتباط دو سویه برقرار نمایید.
نباید دیدگاههای جناحی و یا حزبی و یا سوگیری خاص یک سایت معتبر خبری در نوع ارتباط ما با آنها تاثیر گذار باشد. بالاخره همه این سایتها فعالان حوزه فرهنگی و رسانه ای شهر ما هستند که فعالیت اصولی