کد خبر : 2040
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 7:55

پیشکسوت مطبوعات: رسانه‌های ورزشی استان به حاشیه‌ها نپردازند

پیشکسوت مطبوعات: رسانه‌های ورزشی استان به حاشیه‌ها نپردازند

 

 

 

پیشکسوت عرصه مطبوعات گفت: در گذشته نقش رسانه در فوتبال بسیار پررنگ بود و مطبوعات وسیله ای برای ترغیب و تشویق فوتبالیست‌ها بود اما متأسفانه در حال حاضر،رسانه‌ها متن را رها کرده و به حاشیه‌ها چسبیده‌اند

 

به نقل از نصرنیوز، حبیب چرندابی پیشکسوت عرصه رسانه ورزش استان خاطرنشان کرد: زمانی که تیم ملی کشتی و فوتبال ایران به تبریز می‌آمد کار بسیار سختی را مقابل تیم‌های تبریزی داشت اکنون مورد بی‌مهری قرارگرفته است. البته امیدوارم با تشکیل این موزه و در کنار آن ایجاد یک کانون ورزشی بتوانیم دوباره همدلی را به ورزش استان بازگردانیم.

چرندابی درباره تاثیرات رسانه ها در پیشرفت ورزش استان تصریح کرد: در گذشته نقش رسانه در فوتبال بسیار پررنگ بود و مطبوعات وسیله ای برای ترغیب و تشویق فوتبالیست‌ها بود اما متأسفانه در حال حاضر،رسانه‌ها متن را ول کرده و به حاشیه‌ها چسبیده‌اند.

به عقیده من دلیل پس رفت بیش از پیش فوتبال ایران به چنین موضوعاتی بازمی‌گردد. زمانی که مجریان صدا و سیما ما در حال لب خوانی کلمات ردوبدل شده بین بازیکنان داخل زمین هستند و به جای گوشزد اشتباه وی به خودش آن را رسانه ای می‌کنند، فوتبال ما آسیب‌های فراوانی را به خود خواهد دید.

وی درباره حضور خود در عرصه مطبوعات گفت: در سال ۱۳۴۹ که در تیم فوتبال ماشین‌سازی بازی می‌کردم و خدابیامرز آقای رنجبر که مدافع تیم ملی نیز بود به‌عنوان سرمربی تیم وارد ماشین‌سازی شد، بنا به دلایلی باعث کنار رفتن من از این تیم شد.

چرندابی ادامه داد: در آن زمان من هم فوتبال و هم تنیس را به‌صورت همزمان بازی می‌کردم و بعد از کنار رفتنم از فوتبال به سمت تنیس رو آوردیم. از سال ۱۳۵۱ نیز با همکاری با روزنامه اطلاعات، پا به عرصه مطبوعات گذاشتم.

پیشکسوت عرصه مطبوعات در پاسخ به اینکه بعد از روزنامه اطلاعات با کدام رسانه‌ها همکاری داشتید، تصریح کرد: الآن ۴۲ سال است که با روزنامه اطلاعات و مجله دنیای ورزش همکاری می‌کنم. حال با توجه به شرایط زمانی و همکاری‌هایی که با دوستان داشتم، به صورت همزمان ۱۷ سال نیز با روزنامه ابرار ورزشی کارکرده‌ام.در چند سال گذشته نیز همکاری‌هایی را با روزنامه ایران ورزشی انجام می‌دهم.

چرندابی با اشاره به تغییرات روش های مخابره خبر در طول دهه های اخیر گفت: در آن اوایل که بعد از اتمام بازی‌ها که اکثر آنان نیز در روز جمعه بودند نمی‌دانید با چه سرعتی خودم را به خانه می‌رساندم و با تلفن خبرها را به تهران مخابره می‌کردم. پس از چند سال و باروی کار آمدن فاکس خبرها را به‌صورت فاکس به دفتر روزنامه ارسال می‌کردم.

وی افزود: بااینکه استادیوم‌های تبریز در حال حاضر تنها ۲ سال است که به اینترنت مجهز شده‌اند اما اینترنت کارها را برای مخابره خبر آسان‌تر کرده است.

پیشکسوت عرصه مطبوعات استان خاطرنشان کرد: خواسته ای که از رسانه‌های ورزشی دارم این است که خبرها را اگر کم پوشش دهند بهتر از پرداختن زیاد به حاشیه‌ها است. رسالت کاری روزنامه‌نگار بیشتر ایجاد فرهنگ دوستی در کشور است تا ایجاد تفرقه بین اهالی ورزش.

چرندابی تاکید کرد: در آخر فقط از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جوانی که پا به این عرصه می‌گذارند خواهشمندم با عشق به این کار بچسبند. اگر چنانچه با عشق و علاقه به این کار نپردازند و به دنبال مادیات باشند همیشه ضرر خواهند دید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.