کد خبر : 20689
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - 7:04

برف شاهگولی و شکستن حریم افراد

برف شاهگولی و شکستن حریم افراد

علی عباسی – به دنبال بارش برف در تبریز، فیلمی در شبکه های اجتماعی از تجمع و حمله نزدیک به بیست نوجوان و جوان به دو بانو در تفرجگاه تاریخی ائل گلی منتشر شده است که ذکر چند نکته در این خصوص ضروری است.

 

هرچند این چند نفر با برف و گلوله برفی به این دو بانو حمله کردند و شاید تصورشان این بود که تنها برای شادی و خوشی اقدام به این کار کرده و با این کار صدمه ای به این بانوان نمی رسد، اما قطعا حمله با برف به این دو بانو و محاصره شدن آنان در میان ۲۰ مرد ناشناس وجه ی مناسبی نداشته و چه بسا از نظر قضایی و حقوقی قابل تعقیب باشد.

شادی و نشاط اجتماعی موضوعی است که نه می توان آن را انکار کرد و البته نه می توان از وضعیت خوب و مناسب آن در جامعه ما سخن گفت.

 به هزار و یک دلیل آنچنان که باید و شاید، شاهد نشاط و شادی در جامعه نیستیم و به همین دلیل کوچکترین محمل ها نیز فرصتی بدست می دهد تا مردم به دنبال ایجاد فضایی مفرح و شاد باشند.

اما نکته اساسی در این میان احترام، توجه و حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد است. طبیعتا امنیت روحی و روانی تک تک شهروندان و حفظ حرمت حریم شخصی افراد موضوعی نیست که بتوان از شکسته شدن آن به بهانه شادی و تفریح به سادگی گذر کرد.

به همین دلیل اگر فیلم حمله برفی چند جوان را در شبکه های اجتماعی دیدید و به صدای فریاد آن دو بانو گوش دادید، از حرکت آن چند جوان ناآگاه انتقاد کنید، کسی حق ندارد به هیچ بهانه ای حریم شخصی افراد را مورد تعرض قرار دهد.

تفریح، برف بازی و هر گونه شادی های دسته جمعی نیازی است که نبود آن به شدت احساس می شود اما این مسئله نباید بهانه ای باشد که اشتباه مهلک چند جوان مهیج و ناآگاه، فضا را به سمتی سوق دهد که بانوان و یا هر فرد دیگری نتواند با آرامش خاطر در پارکها و مجامع عمومی قدم بزند.

یکی از اساتید می گفت: چون ما شادی نکرده ایم راه و رسم شادی کردن را هم نمى دانیم، غالبا در چنین مواقعی به جاده خاکی مى زنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.