کد خبر : 2102
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 8:19

تاکید دکتر جبارزاده بر ضرورت استفاده از انرژی پاک

تاکید دکتر جبارزاده بر ضرورت استفاده از انرژی پاک

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش بازدهی انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: گسترش استفاده از نور به عنوان یک منبع مهم انرژی باید بخشی از تلاش‌ها در این راستا باشد.

 

اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاحیه سال جهانی نور در آذربایجان شرقی که در تالار اندیشه ایل‌گلی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش نور در علوم و دانش‌های بشری و فرهنگ و هنر، خاطرنشان کرد: علم نور پرچمدار انقلابی بزرگ در پزشکی، کشاورزی و انرژی و یکی از پایه های ارتباطات مدرن است و این علم موجب یک دگرگونی عظیم در قرن حاضر شده است.
وی با اشاره به این که فناوری نور می‌تواند راه‌های عملی مفیدی برای مشکلات جهانی ارایه کند، افزود: تکنولوژی‌های مرتبط با نور نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و مقابله با تغییرات آب و هوا دارند.
 جبارزاده تمرکز بر اهداف مبتکرانه در جهت افزایش بازدهی انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: نور خورشید به عنوان منبع اصلی نور و یک انرژی پاک می‌تواند جایگزین دیگر منابع انرژی موجود باشد.
 وی بیان کرد: علم نور در آینده نزدیک نقش بسزایی در عرصه‌های صنعتی، درمانی، تولیدی و رفاهی ایفا کرده و نسبت به حال حاضر محیطی امن‌تر، سالم‌تر و سازنده‌تر برای بشر خواهد ساخت.
 استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر آگاه‌سازی مردم با نقش و اهمیت نور در جوامع بشری، افزود: سال جهانی نور بهانه‌ای برای گسترش همکاری‌های علمی به ویژه در کشورهای در حال توسعه و استفاده از ذهن‌های جوان برای ساختن یک زندگی ایده‌آل خواهد بود.
 سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) به نام سال جهانی نور نامگذاری شده است

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.