کد خبر : 2104
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 9:52

ضرورت تولید محصولات متنوع به منظور افزایش سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی

ضرورت تولید محصولات متنوع به منظور افزایش سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی

                   
استاندار آذربایجان شرقی ایجاد تنوع در محصولات لبنی را در افزایش سرانه مصرف مردم موثر دانست و خواستار به کار گیری فناوری‌های جدید در فراوری شیر و محصولات لبنی شد.

 

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران، با اشاره به این که مصرف شیر در ایران از متوسط جهانی پایین‌تر است، گفت: باید با تولید محصولات متنوع و متناسب با ذائقه مردم سرانه مصرف شیر را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اجرای طرح خرید تضمینی شیر خام در آذربایجان شرقی در راستای حمایت از دامداری‌ها و کمک به توسعه صنعت دامپروری، گفت: طرح فراوری شیر خام و تبدیل آن به شیر خشک نیز یکی از فعالیت‌های مهم پیش‌بینی شده در سند تدبیر توسعه استان است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها وضعیت دامداران بهبود یابد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از هماهنگی با سرپرست حجاج ایرانی در خصوص تامین محصولات لبنی مورد نیاز حجاج توسط شرکت‌های لبنی این استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدام بازار جدیدی برای محصولات استان ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران هم در این دیدار با قدردانی از اهتمام استاندار آذربایجان شرقی نسبت به حل مشکلات بخش تولید و صنعت، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های توسعه مجموعه شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی بتواند در توسعه صنعتی و اقتصادی استان نقش موثری ایفا کند.
علی رومی با اشاره به عدم استفاده از هر گونه مواد افزودنی و روغن پالم در محصولات تولیدی صنایع شیر ایران در سراسر کشور، از برخی اظهار نظرهای پزشکان مبنی بر عدم استفاده از شیر استریل به دلیل وجود مواد نگهدارنده، گفت : متاسفانه این گونه شایعات باعث شده میانگین مصرف شیر و لبنیات در کشور به ۷۵ کیلوگرم برسد و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته این میزان، ۵۰۰ کیلوگرم است.
وی تاکید کرد: باید در خصوص افزایش مصرف شیر و محصولات لبنی در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی هم با اشاره به وجود صنایع غذایی بزرگ در استان، گفت: جهت تامین شیر خشک مورد نیاز این صنایع، روزانه نیاز به ۷۰۰ تن شیر خام برای تبدیل به شیر خشک داریم که در این صورت ۲۵ هزار فرصت شغلی در بخش های کشاورزی استان نیز ایجاد می شود.
گودرزی همچنین از افتتاح فاز دوم پروژه شیر خشک در خرداد ماه سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تولید محصولات متنوع و باکیفیت بتوانیم در رونق هر چه بیشتر صنایع غذایی استان سهیم باشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.