کد خبر : 2107
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1393 - 7:32

تبریز پیر می‌شود

تبریز پیر می‌شود

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۵ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی‌ و سه درصد جمعیت کشور در تبریز بوده و این شهر به سمت پیر شدن حرکت می‌کند.

 اکبر پورفتحی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز با اشاره به سرشماری تبریز در سال ۹۰ اظهار داشت: در شهر تبریز خانواده‌های یک و دو نفره افزایش یافته و در مقابل خانواده‌های ۵ و ۶ نفره کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در آخرین سرشماری جمعیت شهری افزایش یافته و ساختار اجتماعی و فرهنگی در شهرها و روستاها تغییر یافته است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با روند افزایش کنونی جمعیت تبریز در مدت ۱۰۶ سال آینده دو برابر می‌شود که در واقع آهنگ رشد جمعیت کاهش یافته است و روند رشد جمعیت در روستاها و زاد و ولد بیشتر است.

وی گفت: در شرق استان نرخ رشد منفی و در شهرهای غرب استان نرخ رشد مثبت است که در شهرهای نرخ رشد مثبت توسعه را نیز شاهد هستیم.

پورفتحی ادامه داد: ۴۵ درصد جمعیت استان در تبریز مستقر هستند و جمعیت تبریز به سمت پیر شدن در حال حرکت است و شهر تبریز شاهد جمعیت سالمندی در میان کلانشهرها خواهد بود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بحث تک فرزندی و به هم خوردن تجدید نسل از موارد نگران کننده در تبریز است و در مطالعه‌ای که میان تک فرزندان شده است میزان استرس در میان آنان بالا است.

وی گفت: افزایش استرس در میان کودکان نگران کننده است و بنا بر مطالعات صورت گرفته در آینده با موضوع استرس در تبریز مواجه می‌شویم.

پورفتحی اظهار داشت: بیشترین جمعیت تبریز در منطقه ۳ شهرداری تبریز ساکن هستند و ۳۶ درصد ساکنان تبریز متولد این شهر نیستند.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: شهر تبریز در میان شهرهای کشور حدود ۳ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و رتبه ۵ را در میان کلانشهرها دارد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.