کد خبر : 2124
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 20:47

بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در منطقه ۴ تبریز ساخته می شود

بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در منطقه ۴ تبریز ساخته می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌ شرقی گفت: یازدهم بهمن ماه صورتجلسه تحویل زمین بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی نهایی در منطقه ۴ تبریز شد.

 

سیدحسن سیدی در جمع خبرنگاران افزود: احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز از مصوبات سفرهای استانی در سال‌های قبل بود که در نهایت مقرر شده امسال دولت زمینی را در منطقه چهار تبریز بین جاده سنتو و  جاده فرودگاه در اختیار ما قرار دهد و این موضوع در حال نهایی شدن است.
وی اظهار کرد: نگاه هیئت مدیره جدید سازمان در خصوص ساخت این بیمارستان مثبت است و پیش بینی می کنیم در خصوص تصویب این مهم در هیئت مدیره مشکلی وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به هزینه های سنگین ساخت بیمارستان گفت: در حال حاضر ساخت هر تخت بیمارستانی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و امیدواریم بتوانیم این بیمارستان را در مدت زمان اندکی به نتیجه مطلوب برسانیم.
سیدی، خدمات این اداره کل در خصوص درمان مستقیم و غیرمستقیم را در سطح های مطلوب دانست و افزود:  این اداره کل در بخش درمان مستقیم به صورت رایگان از طریق دو بیمارستان ۲۹ بهمن و عالی نسب، سه درمانگاه در تبریز و ۱۲ درمانگاه در سطح شهرستان های استان ارائه خدمات می کند.

وی تعداد تخت‌های فعال در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۳۹۵ مورد ذکر کرد و افزود: ضریب اشتغال تخت بیمارستانی ۸۱.۱ درصد و متوسط اقامت بیمار ۳.۲۹ درصد است.
سیدی گفت: در نه ماهه گذشته یک میلیون و ۴۴۶ مورد ویزیت سرپایی،  ۲۷ هزار و ۴۶۰ مورد بستری و ۱۴ هزار و ۸۳۷ مورد عمل جراحی در مجموعه های درمانی این اداره کل انجام شده است.
وی ادامه داد: روزانه بیش از ۳۲۰۰ ویزیت در بیمارستان های ۲۹ بهمن و عالی نسب تامین اجتماعی انجام می شود.
وی با اشاره به وضعیت درمان غیرمستقیم افزود: هم اکنون در این بخش با ۵۴۴پزشک عمومی، ۷۷۵ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۱۵۱ دندانپزشک، ۲۸۳ آزمایشگاه و پاراکلینیک، ۴۷۴داروخانه، ۱۰۹ درمانگاه و ۴۳ بیمارستان همکاری داریم و اخیرا مجوز قرارداد همکاری با بیمارستان بین المللی تبریز نیز منعقد شده است.
وی با اشاره به مصرف بیش از حد دارو در کشور گفت: متاسفانه میانگین مصرف دارو در کشور ما چهار برابر میانگین جهانی است  و هر ایرانی به طور متوسط ۳۹۹ مورد اقلام دارویی در سال مصرف می کند.
وی از هزینه کرد دو  میلیارد تومان در حوزه عمرانی در این مجموعه خبر داد و گفت: احداث ساختمان آزمایشگاه ۲۹ بهمن، احداث طرح توسعه موتورخانه بیمارستان عالی نسب و بازسازی بیمارستان شهید مختاری از جمله شاخص ترین پروژه های عمرانی در دست احداث این اداره کل در حوزه بهداشت و درمان است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.