کد خبر : 2197
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1393 - 7:16

روحانی: ملت ایران برای سلطه بر فناوری فضایی مصمم است/برای پیشرفت علمی از کسی اجازه نمی گیریم

روحانی: ملت ایران برای سلطه بر فناوری فضایی مصمم است/برای پیشرفت علمی از کسی اجازه نمی گیریم

 رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت روز فناوری فضایی گفت: ملت ایران، دانشمندان و محققان دانشگاهی مصمم هستند برای پیشرفت بر فناوری فضایی مسلط شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح سه شنبه در این مراسم که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، افزود: پژوهشگاه ها، بخش صنعت و بخش ماهواره بر در این باره مصممم هستند.
وی با قرائت آیه شریفه «یا معشر الجن و الانس ان استطعتم ان تنفذوا من اقطار السموات و الارض فانفذوا لاتنفذون الا بسلطان»، ادامه داد: اولا قران مجید به ما می گوید شما می توانید از همه قطرهایی که در فضا وجود دارد می توانید عبور کنید، البته عبور آسانی نیست، نفوذ باید بکنید، یعنی در این مسیر با موانع مختلف مواجهید و باید از میان موانع به سمت هدف حرکت کنید برای این کار نیاز به سلطنت دارید.
دولت یازدهم حربه بهانه را از دست دشمن می گیرد
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در دولت یازدهم پیشرفت های خوبی در زمینه فناوری هسته ای داشته ایم، تصریح کرد: این نکته را همه به خاطر داشته باشیم که در نه فقط در دولت یازدهم بلکه در جمهوری سالامی ایران برای پیشرفت در علم و دانش از کسی اجازه نمی گیریم و نخواهیم گرفت.
روحانی تاکید کرد: به ذهن کسی نیاید، چون به دنیا نزدیک می شویم، تعامل و مذاکره می کنیم، پس می خواهیم علمی را کنار بگذاریم، در تمام پیشرفت های علمی با قدرت پیش می رویم، گاهی دشمنان ما می خواهند در توسعه علمی برای فشار بر مردم بهانه جویی کنند، کار دولت این است که این بهانه را از دست دشمن بگیرد.
رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: گاهی وقت ها برخی از کلمات، موضع گیری ها به دشمن در بهانه گیری کمک می کند یا این که آن اتهامات بی اساس و ناروایی که بر ملت ایران دارد را لابه لای این کلمات پیدا کند، تلاش دولت یازدهم این است که حربه بهانه گیری از دست قدرت هایی که علیه ملت ایران تلاش می کنند، این حربه ها را از دستشان بگیرد.
روحانی اضافه کرد: این کار را شروع کردیم و ادامه می دهیم تا روزی که معلوم شود این حربه ها خیالی است، واقعی نیست. در زمینه علوم، هر پیشرفتی را که لازم باشد، دنبال می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.