کد خبر : 2212
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 8:47

کرفس سلطان سبزی ها

کرفس سلطان سبزی ها

 خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم‌ نجات می‌دهد.

 

با خوردن کرفس، دربرابر سرطان زره‌پوش شوید
این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح فراوان است. این ویتامین‌ها باعث حفظ ایمنی بدن شما می‌شوند و بدن‌تان را تصفیه می‌کنند. کرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ می‌کند به علاوه شما را از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی هم در امان نگه می‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشکان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌کنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند.
این سبزی خوش‌عطر به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماری‌های وخیم حفظ می‌کند. ضمن آنکه کرفس به خاطر داشتن اسید فونولیک در بدن شما به گونه‌ای عمل می‌کند که درنهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می‌شود چراکه این ماده قادر است از افزایش یکی از انواع هورمون‌ها که در پیشرفت تومورهای سرطانی موثر است جلوگیری کند.
خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!
شاید بعضی افراد تصور می‌کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی‌توانند مضر باشند. درحالی‌که این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت‌انگیز، در دوران حاملگی برای خانم‌ها ممنوع است چراکه ممکن است خوردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود. این در حالی است که افراد مبتلا به بیماری سنگ کلیه نباید از خوردن کرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین می‌برد، به علاوه برای کلیه‌های شما یک سنگ‌شکن طبیعی به حساب می‌آید.
 آب کرفس، نوشیدنی معجزه‌گر
با اینکه گیاه کرفس، خوش‌عطر و بو، پرخاصیت و خوشمزه است اما همراه کردن سبزیجات دیگر با آن لطف دیگری دارد. کافی است جعفری خوشبو را به کرفس اضافه کنید تا هم یک تجربه متفاوت داشته باشید و هم خود را از ابتلا به سرطان خون محافظت کنید. ترکیب کرفس با لیمو، هویج، پرتقال، کاهو و سبزیجات دیگر می‌تواند هر بار برای شما تازگی به وجود بیاورد. ضمن آنکه ممکن است نوشیدن آب کرفس به تنهایی برای بسیاری افراد دلچسب نباشد.
 پزشکان تغذیه نوشیدن آب کرفس را به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند و حتی کسانی که از یبوست رنج می‌برند، می‌توانند از آب کرفس به‌عنوان یک ملین طبیعی بهره ببرند. همچنین ویتامین‌های موجود در کرفس، پوست شما را شفاف و لکه‌های کدر سطح پوست‌تان را کمرنگ می‌کند. آب کرفس برای مبتلایان به فشار خون هم توصیه می‌شود. کافی است نوشیدن آب کرفس چند بار در هفته را از یاد نبرید. این سبزی شگفت‌انگیز با کاهش فشار خون شما، آن را به حد متعادل می‌رساند و باعث افت فشار و ضعف نخواهد شد.
 بی‌خواب هستید؟ آب کرفس بنوشید
جالب است بدانید خوردن کرفس به اعصاب شما آرامش می‌دهد. شب‌هایی که به خاطر مشغله‌های ذهنی یا سردرد دچار کم‌خوابی یا بی‌خوابی شده‌اید، این گیاه با روغن‌های طبیعی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز شما، مسکن اعصاب‌تان به حساب می‌آید.
  به علاوه اگر مدام از قرص‌های تمدد اعصاب استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را کنار بگذارید؛ چند وعده غذا یا سالاد تهیه شده با کرفس را در برنامه بگنجانید تا آرامش‌تان بازگردد. برخی معتقدند تاثیر کرفس به‌مراتب از قرص‌های بی‌خوابی بیشتر است، البته مضرات مواد شیمیایی را هم به همراه ندارد. به علاوه کرفس باعث خوشبو شدن دهان می‌شود و عطر آن تا ساعت‌ها در کام شما باقی می‌ماند.
 
منبع: برترین ها

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.