کد خبر : 22225
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397 - 15:51

نیکوخصلت: ورزش ما نتیجه گرا و گلخانه ای است

نیکوخصلت: ورزش ما نتیجه گرا و گلخانه ای است

نیکوخصلت گفت: ورزش ما چون نتیجه‌گرا و گلخانه‌ای است هنوز نتوانسته‌ایم پشتوانه‌های قوی و خوبی را برای تیم‌های ملی داشته باشیم.

 

عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز افزود:  پایه و اساس مدیریت در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها سنتی است

دکتر سعید نیکوخصلت اظهار کرد: ورزش ما چون نتیجه‌گرا و گلخانه‌ای است هنوز نتوانسته‌ایم پشتوانه‌های قوی و خوبی را برای تیم‌های ملی داشته باشیم. ما ابتدا نیاز به سیاست‌گذار و سیستم مدیریتی مناسب و خوب داریم تا فلسفه ورزش به بیراهه نرود. اگر سیاست‌گذاری درست باشد قطعاً ورزش به بیراهه نمی‌رود.
وی گفت: در حال حاضر از دانشکده‌های تربیت‌بدنی زیادی برخورداریم که هر ساله فارغ‌التحصیلان بی‌شماری را در رشته‌های مختلف علوم ورزشی تربیت می‌کنند اما از علوم ورزشی به درستی استفاده نمی‌شود و هنوز هم پایه و اساس مدیریت در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها سنتی است.
عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: چون در ورزش دقیقاً نمی‌دانیم فلسفه ورزش چه چیزی است، این موضوع سبب شده تا تربیت بدنی و قهرمان پروری در کشور درست تدوین نشود.
نیکوخصلت در پایان افزود: اگر از مدیریت کارآمد و خوبی برخوردار باشیم، قطعاً در انتخاب مربیان چه فنی و چه متخصصان علوم ورزشی به بیراهه نمی‌رویم و سعی می‌کنیم از وجود مربیانی بهره‌مند شویم که قابلیت اجرایی داشته باشند نه اینکه در انتخاب مربیان هنوز هم وابسته به الگوهای ناکارآمد باشیم.

» منبع خبر »


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.