کد خبر : 2229
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393 - 9:55

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر : شیوع استفاده از مواد مخدر صنعتی و افزایش آمار زنان معتاد نگران کننده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر : شیوع استفاده از مواد مخدر صنعتی و افزایش آمار زنان معتاد نگران کننده است.

محمد علی نصرتی گفت :در حال حاضر، رویکرد مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها در کشور، رویکرد علمی است، افزود: مبارزه با اعتیاد، یکی از مهم ترین اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی اظهار کرد: در گذشته سیاست مبارزه با استفاده از مواد مخدر و روان گردان ها، سیاست سلبی و خشن بود که متاسفانه نتیجه مطلوب و مدنظر را در پی نداشت ولی در حال حاضر با توجه به رویکرد علمی مبارزه با مواد مخدر در کشور، اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی، لذت جویی، تشویق دوستان ناباب، کنجکاوی، رفع استرس و مواردی از این دست را از مهم ترین دلایل استفاده افراد از مواد مخدر عنوان کرد و گفت: متاسفانه شیوع استفاده از مواد مخدر محرک صنعتی و روانگردان ها و افزایش تعداد زنان معتاد یکی از جدی ترین نگرانی های ماست.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از فعالیت دو مرکز میان مدت درمان و نگهداری معتادان ویژه زنان خبر داد و گفت: فقط در مراکز اقامتی میان مدت درمان معتادان، تعداد ۱۰۰ نفر از بانوان تبریزی در این مرکز نگهداری می شوند.
وی در همین راستا تصریح کرد: ۳۱ مرکز میان مدت در راستای درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در استان فعالیت می کند که از این تعداد، دو مرکز ویژه بانوان است که تاکنون برای بیش از ۵۰ نفر از بانوان اشتغالزایی ایجاد کرده ایم.
نصرتی با تاکید بر لزوم همکاری و همیاری همه مردم در راستای مبارزه با شیوع اعتیاد در جامعه ادامه داد: پیشگیری اولیه از وقوع اعتیاد، رکن رکین مبارزه علمی با شیوع مصرف مواد مخدر در کشور است که به همین منظور باید از توان همه دستگاه های اجرایی، مردم و همچنین سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود افزود: مخاطرات زیان بار استفاده از مواد مخدر باید از طریق برگزاری همایش های تخصصی، چاپ کتاب و سایر فعالیت های رسانه ای و فرهنگی تبیین شود که در همین راستا، اولین همایش علمی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها در تبریز با حضور مسئولان کشوری، استانی، هیات علمی دانشگاه های تبریز و همچنین دانشجویان برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.