کد خبر : 2236
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1393 - 8:07

استفان هاوکینگ: آینده بشر در کوچ به سیارات دیگر است

استفان هاوکینگ: آینده بشر در کوچ به سیارات دیگر است

استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی روز گذشته در سخنانی با ابراز نگرانی از آینده بشر در کره زمین گفت انسان مجبور است برای ادامه حیات به دیگر کرات منظومه شمسی کوچ کرده و در آنجا کلونی تشکیل دهد.

 هاوکینگ که در همراهی با گروهی از بازدیدکنندگان آمریکایی موزه علوم بریتانیا در لندن سخن می گفت در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اصلی برای آینده بشر بر روی کره زمین گفت از نظر او دو تهدید ویرانی کامل زمین بر اثر یک جنگ هسته ای احتمالی و شورش روبات ها علیه انسان در آینده بشر تهدیدات اصلی است.
استفان هاوکینگ: آینده بشر در کوچ به سیارات دیگر است
ااو گفت: یک جنگ ممکن است تمدن بشر را نابود کند ، اما اگر به فضا برویم می توانیم ایمن بمانیم. این موضوع برای تداوم نسل بشر حیاتی و ضروری است. مهاجرت به سیارات دیگر می تواند مثل یک “بیمه حیات” برای تداوم نسل بشر باشد.
سخنان هاوکینگ در حالی است که  در سال های پیش پروژه ای به نام مارس وان (mars one) آغاز شده که بر اساس آن قرار است از ۱۰ سال آینده نخستین گروه ۴ نفره از داوطلبان انسانی به کره مریخ رفته و در سفری بی بازگشت در آنجا ساکن شوند.
گفتنی است از ۱۰۰ نفره انتخاب شده از میان بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب ثبت نام کننده تا مرحله کنونی سه نفر (دو مردو یک زن) آنها ایرانی است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.