کد خبر : 2242
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1393 - 10:24

قره سید: هوای تبریز برای تنفس هر روز سنگین‌تر می‌شود

قره سید: هوای تبریز برای تنفس هر روز سنگین‌تر می‌شود

 

 

 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: وجود کارخانجات متعدد که رفته‌رفته وارد تبریز و جزء لاینفک زندگی مردم شده است هوای این شهر را برای تنفس سنگین و سنگین‌تر می‌کند.

 

میرهادی قره‌سید‌رومیانی با انتقاد از عملکرد محیط زیست در کنترل آلودگی هوای تبریز اظهار کرد: محیط زیست سنسورهایی را برای کنترل آلودگی در تعدادی از کارخانجات قرار داده اما این اقدامات تاثیری در کاهش بار آلودگی تبریز نداشته است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن استان افزود: ایجاد کارخانجات بدون اعمال‌نظر کارشناسی و عدم بهره‌برداری صحیح از این مجموعه‌ها هوای تبریز را روز به روز آلوده‌تر می‌کند.

قره‌سید‌رومیانی داشتن هوای سالم برای نفس کشیدن را منوط به وجود اراده جدی مدیریتی دانست و اضافه کرد: برای مقابله با آلودگی هوا کمبود و یا نقضی در قوانین موجود احساس نمی‌شود بلکه نقص و مشکل در نحوه و اجرای صحیح قوانین است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مدعی‌العموم به موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها به خصوص تبریز شد و خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با مجموعه‌ها و کارخانجاتی که در آلودگی ایفاگر نقش اول هستند بر عهده مدعی‌العموم است و در این رابطه ورود ‌دادستان کل کشور و دادستان کلانشهرهای آلوده از جمله تبریز در موقعیت کنونی ضروری به نظر می‌رسد.

وی هشدار داد: به دلیل سرما و وارونگی هوا در تبریز اگر در نخستین فرصت سازمان حفاظت محیط زیست تدابیر لازم را در نظر نگیرد، شاهد خسارات جبران‌ناپذیر از جمله در بحث سلامت هموطنان خواهیم بود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.