کد خبر : 2268
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 9:31

آزادراه تبریز- بازرگان تا سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود

آزادراه تبریز- بازرگان تا سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پروژه آزادراه تبریز ـ بازرگان بین ایران و ترکیه امضا شد / اتصال به اروپا با آزادراه تبریز ـ بازرگان

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزادراه تبریز ـ بازرگان یک پروژه ملی است که مرکز ایران را به اروپا وصل می‌کند، گفت: اجرای این پروژه نقش مهمی در تسریع حمل و نقل کالا و مسافر و توسعه منطقه داشته و دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه که در وزارت راه و شهرسازی انجام شد، گفت: امیدواریم با تصویب این پروژه در هیات دولت، یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید تقدیم مردم شمال غرب کشور شود.

اسماعیل جبارزاده ضمن قدردانی از اهتمام وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه در پیگیری این پروژه، گفت: پس از هشت ماه پیگیری‌های مستمر و جلسات فنی با دستگاه‌های مربوطه، امروز در یک جلسه فشرده کاری با مسئولان شرکت برگیز ترکیه، تفاهم‌نامه مقدماتی آن به امضا رسید.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی این پروژه در قالب قراردادهای دیگری انجام خواهد شد، افزود: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه عزم جدی دارد و امیدوارم با تصویب هیأت دولت به زودی وارد فاز اجرایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که آزادراه تبریز ـ بازرگان یک پروژه ملی است که مرکز ایران را به اروپا وصل می‌کند، افزود: با توجه به این که وجود راه مناسب، شرط اصلی توسعه است اجرای این پروژه می‌تواند نقش مهمی در تسریع حمل و نقل کالا و مسافر و توسعه منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز ـ بازرگان اولین پروژه راهسازی است که با مشارکت مستقیم سرمایه‌گذار خارجی انجام می‌شود، افزود: ارزش این پروژه بیش از سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در اشتغال‌زایی نیز نقش موثری خواهد داشت.

آزادراه تبریز- بازرگان تا سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی هم در این گفت‌وگو، آزادراه تبریز- بازرگان را یکی از مهم‌ترین و توجیه‌دارترین پروژه‌های آزادراهی کشور دانست و گفت: این آزادراه حلقه اتصال کریدوری آسیا و اروپا بوده و ترافیک حجیمی از این محور تقریبا ۳۰۰ کیلومتری عبور می‌کند.

امیر امینی با بیان اینکه پس از چهار جلسه مذاکره با سرمایه‌گذار ترک، تفاهم‌نامه مقدماتی سرمایه‌گذاری در این پروژه مبادله شد، افزود: این پروژه قرار است در سه یا چهار فاز ساخته شود.

وی زمان تقریبی پایان این پروژه را سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و با بیان اینکه زمان دقیق پس از مذاکرات فنی مشخص می‌شود، گفت: برآورد اولیه اعتبار این پروژه سه هزار میلیارد تومان است که ۳۵ درصد آن از سوی دولت و ۶۵ درصد از سوی سرمایه‌گذار تامین می‌شود.

عصمت توتوملو، مدیرعامل شرکت برگیز هم با ابراز خرسندی از مشارکت در ساخت آزادراه تبریز- بازرگان، این پروژه را پل ارتباطی بین ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه از نظر سرعت اجرا و رعایت استانداردهای روز دنیا یک پروژه انگشت‌نما باشد.

گفتنی است پیش از امضای تفاهم‌نامه مقدماتی سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه تبریز- بازرگان، در یک جلسه فشرده با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت برگیز ترکیه و تعدادی از مسئولان مربوطه مسایل فنی و کلیات اجرایی مرتبط با آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت ترکیه‌ای برگیز BERGIZ تامین ۶۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت آزادراه تبریز ـ بازرگان شامل مطالعات، طراحی، ساخت و مهندسی و تاسیسات جانبی مورد نیاز را بر عهده خواهد داشت و ۳۵ درصد مابقی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.