کد خبر : 2271
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1393 - 18:17

امام‌جمعه تبریز: واردات بی‌رویه کالای چینی قابل پذیریش نیست/ ثروتمندان از پرداخت مالیات فرار نکنند

امام‌جمعه تبریز: واردات بی‌رویه کالای چینی قابل پذیریش نیست/ ثروتمندان از پرداخت مالیات فرار نکنند

امام جمعه تبریز از واردات بی‌رویه کالا به ویژه چینی که مشابه داخلی آن وجود دارد انتقاد کرد و گفت: واردات باید در حد ضرورت انجام شود.

 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت به ویژه چینی را موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه داخلی وجود دارد قابل قبول نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان با ایشان افزود: در سخنان رهبری دو نکته مهم وجود دارد، ایشان به دو ایراد «نظام اقتصادی یعنی نفتی بودن و دولتی بودن» اشاره کردند.

وی با بیان اینکه واردات در حد مجاز ضرورت دارد، افزود: دولت باید با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا که موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود، در کنار اجتناب از اسراف و هدر دادن منابع اقدام جدی و عملی کند.

خطیب جمعه تبریز گفت: مالیات یک مسئله شرعی است و مردم باید مالیات بدهند تا چرخ‌های اقتصاد به گردش درآید و آنهایی که درآمد و ثروتمند هستند از مالیات فرار نکنند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش و نیروهای نظامی درآمد ندارند، گفت: نباید بودجه به نفت متکی باشد که با پایین آمدن موجب مشکل شود از مسئولان خواست مسئله مالیات را جدی بگیرند و مردم نیز در این امر همکاری‌های لازم را انجام دهند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: مطئمنا در عمل به دستورات رهبری همه ملت ایران عنایت ویژه مبذول می‌کنند اما مردم غیور آذربایجان در همه مسائل که به صلاح جامعه و تضمین کننده جامعه باشد پیشتاز هستند در این امر نیز قطعا پیشتاز خواهند بود.

آمریکا در برابر نیروهای ایرانی جرأت کوچک‌ترین حرکت علیه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند داشته باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران که با شعار نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی در خلیج فارس برگزار شد، گفت: نمایش توانمندی نظامی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، به کارگیری تجهیزات جدید الکترونیک و ساماندهی، ایجاد هماهنگی بین نیروها را می‌توان از جمله دستاورهای این رزمایش اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پیام این رزمایش در عین حال که برای مردم منطقه صلح و دوستی اما برای دشمنان فرامنطقه‌ای به ویژه آمریکا اثبات کرد که باید روی ایران حساب خاصی باز کند و بداند با آوردن ناوهای خود به منطقه هیچ‌گونه توان شرایط تغییر منطقه را ندارد و در برابر نیروهای ایرانی جرأت کوچک‌ترین حرکت علیه جمهوری اسلامی ایران را نمی‌تواند داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ایام فاطمیه مقدمه‌ای برای پیروی عملی از سیره ائمه اطهار(ع) است، گفت: نه تنها در گفتار بلکه باید در عمل از آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار به ویژه دخت نبی مکرم اسلام پیروی کرد.

آیت‌الله شبستری با تاکید بر تقویت سجایای اخلاقی فاطمه زهرا(س) بین زنان جامعه اسلامی توصیه کرد هر دو ایام فاطمیه اول و دوم گرامی داشته شود.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.