کد خبر : 22718
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 10:15

ساخت ۲۰ پارک محله‌ای در تبریز

ساخت ۲۰ پارک محله‌ای در تبریز

قائم مقام شهردار تبریز اظهار داشت: سال گذشته  ۱۵ پارک محله‌ای در مناطق مختلف سطح شهر ساخته شد و امسال نیز برنامه ساخت ۲۰ پارک محله‌ای دیگر در دستور کار شهرداری تبریز است.

رسول موسایی در مراسم افتتاح پارک آنالار باغی و ۹ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح منطقه ۱۰ ضمن بیان این مطلب افزود: سیاست کلی شهرداری و شورای شهر دوری از پروژه های ویترینی و اجرای پروژه هایی است که مشکلات شهروندان را حل کند.

وی افزود: خدمات محله ایدوره های اخیر شهرداری به شهروندان در سال‌های اخیر بی سابقه است.

موسایی با تاکید بر اینکه شاید پروژه های اجرا شده در منطقه ۱۰ از نظر ریالی کم باشد، اظهار داشت: با این وجود این پروژه‌ها می‌تواند گره‌های بسیاری را از محلات باز کند که بسیار ارزشمند است.

قائم مقام شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود توسعه فضای سبز را یکی از برنامه های اصلی شهرداری در دوره اخیر خواند و افزود: در دوره اخیر کاربری‌های مسکونی تملک شده و به کاربری فضای سبز تغییر می‌کند.

او با بیان اینکه ساماندهی گورستان ستارخان را از برنامه‌های اصلی شهرداری منطقه ۱۰ است ادامه داد: این گورستان به یک کتابخانه یا پارک محله‌ای تبدیل خواهد شد.

موسایی ادامه داد: تعدادی از شهرداری های مناطق از نظر درآمد مشکل دارند و بر همین اساس تصمیم گرفته شده برای پروژه‌های آنها از مناطق بالادست تبریز معین انتخاب شود تا توزیع منابع مالی در سطح شهر عادلانه باشد.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پروژه‌های این منطقه در سال ۹۸ به مسیرگشایی مرتبط است گفت:  این پروژه ها در حالی اجرا می شود که با مشکل درآمد در شهرداری روبرو هستیم.

موسایی با تاکید بر اینکه شهرداری در دو سال اخیر کمترین میزان درآمد از ردیف تغییر کاربری را داشته است تصریح کرد: تبریز در گذشته به باغ شهر معروف بود اما امروز چیزی از آن باقی نمانده است.

او افزود: بر همین اساس در دو سال اخیر حتی برای درآمد هم اجازه تغییر کاربری را ندادیم و دنبال تملک باغات شهر و تبدیل آنها به پارک هستیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.