کد خبر : 22793
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 16:06

پنجمین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی

پنجمین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی

پنجمین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

این همایش با حضور آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، دکتر وحدتی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، جمعی از اصحاب فرهنگ و فعالان بخش خصوصی و جمع کثیری از مدیران و فعالان فرهنگی، اقتصادی آذربایجان شرقی در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد و از چهره‌های تاثیرگذار و موفق در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، که به عنوان مسئول کمیته فرهنگی شورای مرکزی این همایش، حضور داشت، در پیامی، خطاب به مجریان و برگزیدگان این جشنواره، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای در مسیر «رونق تولید» کرده ‌است.

در پیام میکائیل نظری، آمده‌است: جهت‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی، آنجا که با رمز همدلی و هم‌افزایی محقق شود، حاصل، ارتقای شرایط مادی و معنوی زندگی خواهد بود. تجربه نشان داده، پرهیز از جمع‌گرایی، جز اینکه نوع بشر را در جزیره راکد خویش، منزوی خواهد ساخت، ثمری ندارد.

وی در این پیام همچنین با اشاره به اینکه اقتصاد رکن اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد، شاخصی است که بدون آن، هیچ یک از اهداف تعالی و توسعه افراد، متصور نیست. از این رو، نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «رونق تولید» راهبرد ارزنده‌ای است که باید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی، لحاظ شود. معتقدم کیمیای فرهنگ و هنر، به عنوان عنصر بالنده جامعه، این توانایی را دارد که خوداتکایی و ایمان به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخلی را به سکوی تحول اقتصادی جامعه امروز بدل کند. هنر، ریشه در اصالت روحانی افراد دارد و بیراه نیست که با انتقال ذات زیبای یگانه هستی‌بخش، دل‌ها را به سمت شکوفایی اراده و ایمان سوق دهد.

وی برگزاری همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را گامی ارزنده‌ با همین هدف خوانده و عنوان کرده‌است: مهم‌ترین مزیت این همایش، تجمیع سرمایه‌های انسانی در محیطی بانشاط و صمیمی است. سرمایه‌هایی که باید مسیر صحیح برون‌رفت از مشکلات و موانع را برای نسل‌های آتی ترسیم کرده و برای‌مان بیاموزند که آنجا که «عشق به خدمت» باشد، تفاوتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اقتصادی نیست. این عشق است که به شوق هنر، می‌تپد و دل‌ها را به سمت روشنایی و مهربانی هدایت می‌کند

در پنجمین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به عنوان مدیر منتخب استان در تحقق شعار سال رهبری انتخاب گردید.

شایان ذکر است این همایش با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و با همکاری برخی از مجموعه‌های خصوصی و نهادهای فرهنگی برگزار شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.