کد خبر : 2294
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1393 - 4:55

عید امسال آذربایجان‌شرقی بدون معتاد

عید امسال آذربایجان‌شرقی بدون معتاد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با حکم دستگاه قضایی استان نیروی انتظامی موظف است تا ۲۵ اسفندماه سال جاری کل معتادان متجاهر استان را جمع‌آوری کرده و سال جدید را باید بدون حضور معتادان متجاهر آغاز کنیم.

اسماعیل جبارزاده در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل مرکز ماده ۱۶ تبریز تشکیل یافت، اظهار داشت: اهمیت تکمیل مرکز ماده ۱۶ بر کسی پوشیده نیست و تا عید امسال باید ۲ سوله از مجموع ۶ سوله مورد نظر تکمیل و برای پذیرش معتادان متجاهر آماده شود.
وی با بیان اینکه اهمیت این کار قابل مقایسه با سایر کارهای اجرایی مدیران نیست، افزود: مسئولان متولی امر باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این ماموریت خود داشته باشند چرا که برازنده تبریز و آذربایجان نیست که سطح شهر محل گشت و گذار و جولانگاه معتادان باشد و دختران معتاد در این استان شب‌ها را زیر پل‌ها و در کمال ناامنی سپری کنند.
جبارزاده یادآور شد: با وجود حکم دادستانی مبنی بر دستگیری معتادان متجاهر، مسئولان اداره کل زندان‌ها به دلیل نبود فضای مناسب نمی‌توانستند معتادان متجاهر را به مدت طولانی نگهداری کرده و جامعه را از شر ایشان مصون نگه دارند ولی در حال حاضر با وجود مرکز ماده ۱۶ پرسنل نیروی انتظامی نباید در دستگیری متجاهران کوتاهی کنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در بدو ورود به استان با کمال تاسف متوجه شدیم که این استان فاقد مرکز ماده ۱۶ و ماده ۴۲ است، افزود: شاید قسمت بود اجر درمان افراد معتاد و تحویل آنها به عنوان افراد سالم به جامعه نصیب مدیران فعلی استان شود که از این جهت خدا را شاکریم.
وی خاطرنشان کرد: با ورود هر مرد معتادی به مرکز ماده ۱۶ قطعا زن و فرزند او امنیت بیشتری خواهند یافت و همچنین جرائمی مثل سرقت تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

احداث مرکز ماده ۴۲ مهم‌تر از مرکز ماده ۱۶
این مسئول احداث مرکز ماده ۴۲ را برای نگهداری افراد محکوم به جرائم مرتبط با مواد مخدر را مهم‌تر ارزیابی و تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد زندانیان را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهند و لازم است یک مرکز ماده ۴۲ با ظرفیت حداقل ۳ هزار نفری در اسرع وقت در استان احداث شود.
جبارزاده با قدردانی از اصحاب رسانه در همراهی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعلام کرد: در هیچ استانی مثل آذربایجان‌شرقی صدا و سیما چنین ورود موثری نیافته و بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته شاهد اثرات کاهنده فوق‌العاده برنامه‌های صدا و سیما نسبت به آسیب‌های مواد مخدر بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌‌های صورت گرفته آذربایجان‌شرقی برای سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شده که این ناامنی باید با قدرت تداوم یابد.
 

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.