کد خبر : 23180
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 6:51

آلبوم موسیقی فاخر «شیرین یوخو» در تبریز رونمایی شد

آلبوم موسیقی فاخر «شیرین یوخو» در تبریز رونمایی شد

آلبوم شیرین یوخو دارای ۹ قطعه موسیقی فاخر آذربایجانی است که در طول ۵ ماه به همت جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی استان تولید شد.

 

مدیرعامل مؤسسه ندای ایماژ در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «شیرین یوخو» در تبریز با اشاره به اینکه امروز یکی از محصولات شاخص فرهنگی تبریز و آذربایجان رونمایی می شود،  گفت: در تهیه این آلبوم از قطعات آماده استفاده نکرده ایم و تمام قطعات توسط شاخص ترین هنرمندان حوزه موسیقی استان، نواخته و اجرا شده اند.

«غلامرضا میرزازاده» با بیان این‌که حمایت از هنرمندان بومی و‌ موسیقی آذربایجان از افتخارات موسسه ندای ایماژ است، خاطرنشان کرد: استاد خیابانی اهمیت زیادی به فرهنگ و هنر آذربایجان می دهد و این علاقه وی باعث شده است که ۲ آلبوم با ارزش از این هنرمند توسط موسسه ندای ایماژ تولید و روانه بازار هنر شود.

وی تصریح کرد: این آلبوم تمام مجوز های لازم و مراحل قانونی را طی نموده و شماره ثبت کتابخانه ملی را دریافت کرده است.

میرزازاده در پایان گفت: احساس می کنیم که این نوع از موسیقی آذربایجانی مهجور واقع شده است. به همین دلیل برای انتشار این آلبوم شاخص تلاش کردیم.

واگذاری فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر به مؤسسات خصوصی

همچنین معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم، گفت: استاد علیرضا خیابانی، یکی از خیرین فرهنگی آذربایجان شرقی هستند و از سال ۱۳۸۲ کمک های زیادی برای بهبود وضعیت مقبره الشعرا انجام داده است.

«علی محرمی» اظهار کرد: این آلبوم فاخر موسیقی به همت بخش خصوصی منتشر شده است و سیاست این روزهای فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز واگذاری فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر به موسسات و فعالان بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: در حال تبیین سیاست های کلی در این زمینه هستیم و هم اینک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هیچ جشنواره و برنامه حوزه های مختلف فرهنگی و هنری را برگزار نمی کند. بلکه تمام موارد توسط مؤسسات و انجمن های فعال مرتبط انجام می شود.

سومین آلبوم موسیقی آذربایجانی به زودی منتشر می شود

خواننده آلبوم شیرین یوخو نیز در این مراسم گفت: تا به امروز ۲ آلبوم به نام های انتظار و شیرین یوخو را اجرا کرده ام اما ادعای خوانندگی ندارم.

علیرضا خیابانی، خاطرنشان کرد: تمام مراحل تولید آلبوم در تبریز و در موسسه ندای ایماژ انجام شده است و در ابتدا برخی از فعالان این حوزه، باور نمی کردند که چنین آلبومی به طور کامل در تبریز تولید شده باشد.

وی تاکید کرد: هم اکنون اقدامات اولیه برای انتشار آلبوم سوم از این مجموعه آغاز شده است و به زودی شاهد عرضه سومین آلبوم موسیقی آذربایجانی از این مجموعه خواهیم بود.

شعرخوانی علیرضا خیابانی، تقدیر از عوامل تهیه آلبوم و فعالان فرهنگی و هنری تبریز و امضای آلبوم رونمایی شده توسط حاضرین از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است، آلبوم «شیرین یوخو» با نوازندگی هنرمندان بنام موسیقی آذربایجان از جمله بهمن میرزازاده، سعید میرزازاده، یوسف محرمیان، نقی صاحبقرانی، اتابک دهقانی، شاهرخ پناهی فرد و حجت مبذول در استودیو ندای ایماژ تبریز تولید شده است.

آلبوم شیرین یوخو دارای ۹ قطعه موسیقی فاخر آذربایجانی است که در طول ۵ ماه تولید شده است. پیش از این آلبوم انتظار از همین خواننده و همین موسسه منتشر شده بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.