کد خبر : 23186
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 تیر 1398 - 7:43

قیزفخری همچنان قربانی می‌گیرد

قیزفخری همچنان قربانی می‌گیرد

تقاطع کقالق، مشهور به ” قیز فخری “، یکی از نقاط حادثه خیز در کمربندی اهر به مشکین شهر است که همچنان قربانی می‌گیرد.

 

ایجاد راهها و جاده های استاندارد و مناسب بین شهری نقش بسزایی در فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری و توسعه و افزایش امنیت مسافران دارد اما آنچه مسلم است اینکه هنگامی که استانداردهای لازم در احداث اینگونه زیرساخت ها رعایت نشده و چشم انداز سال های آینده مدنظر قرار نگیرد نه تنها کمک شایانی به توسعه و ایجاد امنیت برای مسافران و رانندگان نمی کند بلکه مشکلات تازه ای نیز بروز پیدا خواهد کرد و تلاش دستگاه های ذیربط نیز بی نتیجه خواهد ماند.

با توجه به اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم برای نیل به توسعه در شهرستانها، اصلاح و تعریض محورهای ارتباطی و مواصلاتی پر تردد است باید نسبت به رفع نقاط حادثه خیز نیز اقدام لازم صورت گیرد.

در این میان آن‌چه بیشتر از همه خودنمایی می‌کند اینکه راه‌ها به عنوان اصلی‌ترین محورهای ارتباطی در دوران حاضر باید دارای استانداردهایی باشند که به تسهیل عبور و مرور منجر شود.

تقاطع کقالق مشهور به قیز فخری واقع در جاده کمربندی اهر که حجم زیادی از ترافیک عبوری از مناطق گردشگری ارسباران و استان اردبیل به تبریز را از جنوبی ترین نقطه شهر اهر عبور داده و از طرفی دیگر نیز راه ارتباطی بیش از ۲۰ روستای شهرستان اهر به مرکز شهر محسوب می شود یکی از نقاط حادثه خیز منطقه محسوب می شود و تعداد زیادی از حوادث رانندگی محور در این محدوده روی می دهد.

یک شهروند اهری در گفتگو با ایرنا، بر ضرورت توجه ویژه مسئولان امر در جهت ایجاد زیرساختهای لازم برای پیشگیری از تصادفات مکرر در این تقاطع تاکید کرد.

علی موسوی افزود: متاسفانه با وجود پیگیری های مردمی اقدام عملی قابل توجهی در این خصوص نشده و معمولاً در طول هفته شاهد تصادفات متعدد و ترافیک سنگین و راهبندان در این تقاطع هستیم.

شهروند دیگری هم گفت: در این محور، این تقاطع برای مردم مشکل آفرین شده، است و هروز شاهد تصادفات متعددی در این مسیر هستیم.

 

رضا شرفی اضافه کرد: به نظر باید در کنار اصلاح نقاط حادثه خیز این مسیر از سوی متولیان امر، نکات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم نیز رعایت شود تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر نیز در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: تقاطع کقالق مشهوربه قیز فخری یکی از نقاط حادثه خیز در کمربندی اهر به طرف مشکین شهر و کلیبر می باشد که برای کاستن از سوانح رانندگی این تقاطع، از سال گذشته اقدام به نصب تابلو ها و علائم هشدار دهنده، نصب سرعت گیر، چراغ چشم گربه ای و رنگ آمیزی بصورت کوتاه مدت در این نقطه کرده ایم اما این کار فقط، نقش یک مسکن را می تواند داشته باشد و جوابگوی حجم موجود خودروهای عبوری نمی باشد

قاسم قمری افزود: برای بلند مدت اقدامات اساسی برای پیشگیری و کاهش تصادفات، لازم است و باید زیرگذر در این تقاطع ساخته شود.

وی با بیان اینکه این امر یکی از نیازهای اساسی منطقه می باشد، گفت: در طرح کمربند شرقی اهر این امر پیش بینی شده است که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم این امر مهم و خواسته به حق شهروندان محقق شود.

قمری خاطرنشان کرد: احداث یک زیرگذر در این نقطه، علاوه بر اینکه امنیت جانی مردم و مسافران عبوری را تامین خواهد کرد، از هدررفت سرمایه های اقتصادی مردم نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر نیز به ایرنا گفت: این نقطه حادثه خیز که آمار بالایی هم در تصادفات دارد یکی از مسیر های پرتردد ماشین آلات سبک و سنگین شهرستان های مشکین شهر، اهر و کلیبر و روستاهای اطراف می باشد.

بهبود سعادتی با بیان اینکه بسیاری از ماشین های حمل و نقل بین شهری و حتی کشورهای همسایه این مسیر را انتخاب می کنند، گفت: باید با مطالعات کارشناسی علل تصادفات روی داده بررسی و جهت کاهش تصادفات اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، احداث کمربندی ها و ساماندهی ورودی های هر شهر نیز به عنوان حلقه اتصال راههای مواصلاتی بین شهری تضمین کننده امنیت شهروندان است و تسهیل در تردد خودروها را مهیا می کند.

شهرستان اهر با جمعیتی افزون بر ۱۳۰ هزار نفر، مرکز منطقه ارسباران و نقطه اتصال استان آذربایجانشرقی به اردبیل و مناطق مرزی آذربایجان و ارمنستان و مناطق گردشگری ارسباران است.

براساس آمار ارایه شده از سوی مسئولین اداره حمل نقل روزانه بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو از کمربندی اهر – مشکین شهر تردد می کنند که این در رقم در روزهای آخر هفته و تعطیلات بخصوص در فصل بهار و تابستان به بیش از دو برابر افزایش می یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.