کد خبر : 2322
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 8:45

زلزله ۳.۵ ریشتری ورزقان خسارتی نداشت

زلزله ۳.۵ ریشتری ورزقان خسارتی نداشت

 آی نیوز: مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله ۳.۵ ریشتری ورزقان در ۸۵ کیلومتری تبریز در این استان خسارتی به همراه نداشت.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از شبکه لرزه نگاری تبریز وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت ۲۲ و ۳۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه دوشنبه شب در عرض شمالی ۳۸.۴۵۹ درجه و طول شرقی ۴۶.۵۱۵ درجه در حوالی ورزقان به وقوع پیوست.
خلیل ساعی افزود: دوشنبه شب مردم ورزقان در مدت یک ساعت پنج زلزله را تجربه کردند که آخرین و بزرگترین آن ها پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین ‘ ریشتر ‘ بود.
وی اعلام کرد: کوچکترین زلزله ثبت شده در این ساعات ۱.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده و ارزیابی ها نشان می دهد این زلزله ها هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.
ورزقان یکی از شهرستان های ۲۱ گانه استان آذربایجان شرقی است که از دوبخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.
این شهرستان ۴۸ هزار و ۱۱۲ نفر جمعیت دارد که چهار هزار و ۸۸ نفر آن در مرکز شهرستان ساکن هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.
شهرستان ورزقان ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ یکی از سه شهرستان آسیب دیده آذربایجان شرقی از دو زلزله ۶.۳ و ۶.۴ درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین بود.
این زمین لرزه ها در ۱۰ کیلومتری ورزقان و ۱۷ کیلومتری اهر اتفاق افتاد و به زمین لرزه های اهر، هریس و ورزقان معروف شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.