کد خبر : 23264
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 8:42

جزییات اجرای طرح زوج و فرد در تبریز

جزییات اجرای طرح زوج و فرد در تبریز

معاون حمل و نقل و شهرداری تبریزجزئیات اجرای طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی تبریز را تشریح کرد.

 

مهدی یوسفی در خصوص چگونگی اجرای طرح زوج و فرد، گفت: شیوه‌های مختلفی در تمام دنیا برای کنترل ترافیک وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اعمال برخی محدودیت‌ها که مبتنی بر فرهنگ هر کشوری متفاوت است، اشاره کرد.

وی با اشاره به سابقه اجرای این طرح در گذشته، ادامه داد: این طرح طی دو مرحله‌ای در تبریز اجرا شد، علی‌رغم این‌که اعمال قانون نمی‌شد ولی مردم آن را رعایت می‌کردند به طوری‌که براساس آن ترافیک در مرکز شهر تا ۲۷ درصد کاهش یافته بود.

وی با بیان این‌که روزانه ۳۶۰۰ هزار سفر درون شهری در روز به مرکز شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن تعداد خودرو نسبت به معابر وهمچنین شرایط مختلف از جمله بافت توریستی مرکز شهر، انجام فعالیت اقتصادی و وجود اغلب ادارات در مرکز شهر، باعث شده که لزوم کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر بیش از پیش احساس شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در تشریح بیشتر این طرح  با تاکید بر کارشناسی بودن آن، گفت: در این طرح سعی شده از متضرر شدن شهروندان در هر موقعیت اقتصادی و اجتماعی جلوگیری شود و بر همین اساس نیز زمان اجرای این طرح از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر و از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۰ شب زمانبندی شده است.

وی محدوده مکانی طرح را مرکز شهر عنوان کرد و گفت : این محدوده از شرق به خیابان خاقانی، از جنوب به خیابان ۱۷ شهریور، از غرب  به خیابان فلسطین و از شمال به چای کنار منتهی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریزاجرای طرح زوج و فرد را یک طرح ایده آل در کشور و آن را متناسب با فرهنگ مردم ایران دانست و گفت: رعایت عدالت در این طرح از خصوصیات بارز آن است.

وی خواستار همکاری مردم و ادارات برای اجرای هر چه بهتر این طرح را شد و ابراز امیدواری کرد که با  اجرای این طرح، ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی شاهد کاهش آلودگی هوا وکاهش آلودگی صوتی باشیم.

ویبا تاکید بر تلاش مسئولین برای ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی از مردم خواست استفاده از حمل و نقل عمومی را در سفرهای درون شهری خود در اولویت قرار دهند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.