کد خبر : 2330
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 9:09

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی : بحران آب در استان جدی است / ایران جزو پنج کشور دنیا در مصرف بی رویه آب

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی : بحران آب در استان جدی است / ایران جزو پنج کشور دنیا در مصرف بی رویه آب

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت : بحران آب در کشور و استان جدی است و همه باید با مدیریت مصرف ، همراه با فرهنگ سازی نسبت به آن حساس باشیم و مشارکت کنیم.

 

مهندس محمد صادق پورمهدی در نشست با مدیرعامل و مدیران صنعت آب استان آذربایجان شرقی تصریح کرد : با وجود تشدید این بحران متاسفانه در زمینه مدیریت مصرف و فرهنگ سازی کاری انجام نشده و مصرف بی رویه آب در بخش های شرب و کشاورزی همچنان ادامه دارد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بحث فرهنگ سازی در باره مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و گفت : مدیران صنعت آب درعین فرهنگ سازی باید نسبت به  افراد و واحدهای تولیدی پر مصرف اعمال قانون کنند و  با جریمه های سنگین مانع ازاستفاده بی رویه آن ها از این نعمت بزرگ شوند.
مهندس پورمهدی ، نبود زبان مشترک و بخش نگری را ازمشکلات صنعت آب بیان کرد و گفت : هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و اداری اصلی ترین رویکرد مدیریت استان و دولت است و همه دستگاه ها باید متوجه باشند که اهداف نهایی و همه تلاش آن ها برای مردم و خدمت به مردم است .
وی ادامه داد : مردم از دولت و مسوولان خدمت خوب می خواهند و قبول نمی کنند که مثلا به بهانه اختلاف دستگاه با دستگاه دیگری فرایند خدمت رسانی به آن ها به تاخیر بیافند و یا تعطیل شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح استفاده از آب تصفیه شده تبریز گفت : عزم ما برای اجرای این طرح جدی است تا هر چه زودتر بتوانیم با اجرای آن بخش زیادی از آب های سطحی تبریز را به دریاچه ارومیه انتقال دهیم ضمن اینکه ازاین طریق بخشی از آب مورد نیاز کشاورزی را به صورت بهداشتی تامین کنیم .
وی با اشاره به شرایط کشور و محدودیت منابع دولت تاکید کرد :  مدیران صنعت آب برای اجرای پروژه های عمرانی و آب رسانی  نباید منتظر تهران بماند چرا که آن ها معجزه نخواهند کرد اگر قرار است مشکل آب را حل کنیم باید به مردم و منابع خودمان تکیه کنیم .
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی تصریح کرد : به حمدالله استان و سازمان آب متطقه ی سرشار از ظرفیت و داشته های بالقوه است که باید هنرمندانه از این دارایی برای پیشبرد اهداف سازمانی استفاده شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درهمین ارتباط سازمان آب منطقه ی آدربایجان شرقی را سازمانی پویا و کارآمد توصیف کرد و خواستار استفاده بهینه از تمام ظرفیت های آن تاکید کرد.
وی خطاب به مدیران صنعت آب گفت : گذشت  آن زمان که پول می دادند سد می ساختیم امروز هنر مدیران باید این باشد که بدون پول نفت مدیریت کنند و با تکیه به مردم و با ایده های نو بتوانند برنامه های خدمت رسانی به مردم و طرح های عمرانی را پیش ببرند.
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به وطایف و ماموریت های سازمان آب منطقه آذربایجان شرقی ، جایگاه این سازمان در نظام مدیریتی استان را مهم و حیاتی توصیف کرد و افزود :  این سازمان به عنوان متولی تامین آب  برای ما از اولویت برخوردار است و تحولات و مسایل آن با حساسیت دنبال می شود.
مهندس پورمهدی اظهار کرد : مدیریت ارشد استان ضمن حمایت از مدیرعامل و مدیران این سازمان از مهندس هاشمی می خواهد که برای تحقق برنامه های دولت و توسعه استان از تمام نیرو و ظرفیت های این سازمان به نحو مطلوب استفاده کند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خودضرورت تعمیر و نگهداری سدها و طرح های سازمان را مورد تاکید قرار داد و در باره مسیل ها گفت : بسیاری از مسیل های استان در اثر بی توجهی تخریب و یا مورد تصرف مردم قرار گرفته اند که سازمان باید دراین ارتباط  به طور جدی وارد شده و نسبت به مرمت و بازگشایی آن ها اهتمام کند.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.