کد خبر : 23339
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 7:51

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه

یکی از دلایل مهاجرت به یک کشور را می‌توان در عدم رضایت از وضعیت کار و درآمد شخص مشاهد نمود.

 

یکی از دلایل مهاجرت به یک کشور را می‌توان در عدم رضایت از وضعیت کار و درآمد شخص مشاهد نمود. از این رو در طی سالیان گذشته تعداد اشخاصی که اقدام به مهاجرت از طریق کار خصوصا به کشورهای همسایه ایران می‌نمایند، رشد قابل توجهی داشته است. یکی از کشورهایی که بر سر زبان متقاضیان قرار گرفته است، ترکیه می‌باشد.

در مطلب مهاجرت به ترکیه روش‌های گوناگون اخذ اقامت ترکیه را خدمت متقاضیان تشریح نمودیم و خاطرنشان کردیم از جمله راه‌های بسیار پرطرفدار مهاجرت به ترکیه، از طریق کار در این کشور می‌باشد. در مطلب پیش‌رو اما قصد داریم تا لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه را بررسی نموده و پس از آن نگاهی داشته باشیم به اقتصاد و شرایط کار در این کشور. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه
لیست مشاغل مناسب آقایان

آقایانی که قصد کار در ترکیه را دارند در ابتدا لازم است تا لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه را بررسی نموده تا از بازار کار مشاغل گوناگون در این کشور مطلع گردند. در ادامه نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه می‌اندازیم:

بسته بندی پوشاک
آشپزخونه
رستوران
جوشکار
ام دی اف کار
نجار
کفاش
کارخانه موادغذایی و لبنیاتی
تعمیرگاه
خیاطی
مشاغل ساختمانی
کاشی کار
نقاش
کارگر ساده
تور لیدری
تولیدی پوشاک بسته بندی و خیاط
کفاشی وچرم دوزی
پلاستیک سازی

لیست مشاغل مناسب خانم‌ها

اماکن کار برای اشخاص خانم در ترکیه نیز وجود دارد. بدین منظور این دسته از اشخاصی که قصد کار در ترکیه را دارند در ابتدا لازم است تا لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه را بررسی نموده تا از بازار کار مشاغل گوناگون در این کشور مطلع گردند. در ادامه نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه برای خانم‌ها می‌اندازیم:

بسته بندی پوشاک
خیاطی
منشیگری
گارسون
بازیگری
مهماندارکشتی
رزرویشن هتل
فروشنده
آرایشگر
لیدر تور
حسابدار

جایگاه اقتصادی ترکیه

پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه لازم است تا متقاضیان از جایگاه اقتصادی این کشور نیز مطلع شوند. اقتصاد ترکیه با درآمد ملی بیش از ۲۹۵ میلیارد دلار به عنوان شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می‌شود. دولت ترکیه طی سه سال اخیر با اتخاذ سیاست کاهش ارزش لیره در برابر دلار به رشد اقتصادی قابل توجهی دست یافته است. این کشور با توجه به صنعت توریسم بسیار قوی که دارد، توانسته است پایه‌‌های اقتصادی خود را بر همین اساس بنا نهد و از این رو هر ساله سرمایه قابل توجهی را وارد کشور خود نماید.
درآمد در ترکیه

به منظور کار در ترکیه متقاضیان در ابتدا لازم است تا شغل مورد نظر خود را از لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه پیدا نموده و پس از آن اط طریق کاریابی در ترکیه اقدام به یافتن کار و اخذ ویزای کار ترکیه نمایند. شایان ذکر است حقوق یک کارگر ساده در ترکیه از ۱۰۰۰ لیر به بالا در سه ماه اول می‌باشد. البته میزان درآمد در هر شغل و حرفه‌ای متفاوت است و خصوصا اگر دارای تخصص خاصی باشید، پایه حقوق شما افزایش می‌یابد.

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه
شرایط کار در ترکیه

در صورتی که شغل مورد نظر شما در لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه یافت شد و قصد کار در این کشور را دارید، لازم است از ساعات کاری در این کشور نیز آگاه باشید. بر این اساس ساعت کار در ترکیه  از ۱۰ ساعت تا ۱۲ ساعت کاری متغییر می‌باشد. روزهای یکشنبه و شنبه بعد از ظهر نیز تعطیل می‌باشد.
هزینه زندگی در ترکیه

اشخاصی که تصمیم به مهاجرت به ترکیه از طریق کار در این کشور را دارند، پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه می‌توانند نگاهی به هزینه‌های زندگی در این کشور نیز داشته باشند:

هزینه خرید آپارتمان به ازای هر متر مربع در مرکز شهر ۵۴۸.۴۱ لیر
هزینه خرید آپارتمان به ازای هر متر مربع در خارج از مرکز شهر ۲۸۶.۲۰ لیر
اجاره ماهانه مسکن به مساحت ۸۵ متر مربع در منطقه خوب استانبول ۳،۳۴۴ لیر
غذای ترکیبی در رستوران فست فود (غذای بزرگ مک و یا مشابه) ۱۹ لیر
یک وعده شام معمولی برای دو نفر ۹۸ لیر
۱۲ عدد تخم مرغ ۹ لیر
۱ کیلوگرم گوجه فرنگی ۴.۱۳ لیر
۵۰۰ گرم پنیر محلی ۱۵ لیر
۵کیلوگرم سیب ۳.۹۸ لیر
۱ کیلوگرم سیب زمینی ۲.۴۱ لیر

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ترکیه

حال که از لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه و اقتصاد این کشور و هزینه زندگی در ترکیه اطلاعاتی کسب نمودیم، بهتر است تا به مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای کار ترکیه اشاره نماییم که عبارتند از:

ارائه کپی مدارک هویتی از قبیل کارت ملی و شناسنامه
داشتن گذرنامه‌ای که ۶ ماه به انقضای آن فرصت باقی باشد.
ارائه رزومه شغلی به صورت کامل
چند قطعه عکس
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی سلامت پزشکی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.