کد خبر : 23350
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 8:41

همایش ملی سهند، حفاظت و توسعه پایدار در مراغه برگزار می‌شود

همایش ملی سهند، حفاظت و توسعه پایدار در مراغه برگزار می‌شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از برگزاری نخستین همایش ملی «سهند، حفاظت و توسعه پایدار» در این شهرستان خبرداد.

غلامرضا زارعی روز چهارشنبه گفت : این همایش در راستای معرفی اکوسیستم و محیط زیست کوه سهند به مدت یکروز و با حضور اساتید و صاحب نظران محیط زیست از سراسر کشور، ۲۷ آذر ماه جاری به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می شود.
وی ادامه داد: این همایش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری و دانشگاه مراغه اجرا می شود.
زارعی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ مقاله تخصصی و علمی در زمینه و محورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در روز همایش مقاله های منتخب ارایه خواهند شد.
وی گفت: آمایش و برنامه ریزی راهبردری توسعه سهند، محیط زیست و تنوع زیستی سهند و مشکلات و راهکارها و جایگاه سهند در برنامه های توسعه ملی و منطقه ای از جمله محورهای این همایش است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه افزود: پتانسیل های گردشگری طبیعی سهند، فرصت ها و تهدیدها، تغییرات اقلیم و تاثیرات آن بر گونه های گیاهی و زیستی سهند، مخاطرات محیطی و انسانی سهند نیز از جمله محورهای این همایش ملی است.
زارعی اضافه کرد: توالی اکولوژیک سهند و تغییرات آن، ژئومورفولوژی سهند، زمین شناسی سهند، تحلیل وضعیت، سکونت و معیشت اجتماعات شهری، روستایی و عشایری در سهند با تاکید بر فرصت ها و چالش ها از دیگر محورهای این همایش خواهد بود.
کوه سهند با سه هزار و ۷۰۷ متر ارتفاع به دلیل انبوه گیاهان، چمن‌زارها، گلزارها و مراتع به عروس کوه‌های ایران مشهور است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.