کد خبر : 2336
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 - 7:40

شهردار تبریز در دیدار با هئیت گردشگری از کشور فرانسه تاکید کرد: شهرداری از هر گونه فعالیت برای جذب توریست به تبریز حمایت می کند

شهردار تبریز در دیدار با هئیت گردشگری از کشور فرانسه تاکید کرد: شهرداری از هر گونه فعالیت برای جذب توریست به تبریز حمایت می کند

 شهردار تبریز در دیدار با هئیت گردشگری فرانسه گفت: زیرساخت های لازم و ضروری برای ارائه به گردشگران خارجی در تبریز به فراهم می باشد و شهرداری تبریز از هرگونه فعالیت برای جذب توریست به تبریز حمایت می کند.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در نشست مشترک با جامعه تورگردانان و مدیران عامل تعدادی از آژانس های گردشگری فعال در ایران گفت: تبریز با توجه به قرار گرفتن در مسیر راه آهن ایران – اروپا از تبریز، جاده ترانزیتی ایران اروپا از یک سو و داشتن فرودگاه بین المللی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران اروپایی و بخصوص فرانسوی باشد.
شهردار تبریز افزود: شهر تبریز به واسطه تاریخ چهار هزار ساله خود و وجود ده ها و صدها اثر تاریخی از جمله بازار بزرگ و تاریخی تبریز، مجموعه تاریخی و علمی ربع رشیدی، دهها موزه، خانه تاریخی، مساجد و اماکن تاریخی، یکی از مهمترین شهرهای منطقه و کشور از نظر داشتن پتانسیل جذب گردشگر داخلی و خارجی می باشد.
وی با اشاره به سابقه ۴ هزار ساله شهر تبریز گفت: نوشته ها و اسناد بسیاری از مورخان، سیاحان و تاجران فرانسوی که در تبریز حضور یافته اند وجود دارد که نشانگر اهمیت تجاری تبریز در طول سالهای گذشته می باشد.
وی با اشاره به آب هوای مناسب و معتدل تبریز گفت: شرایط آب هوایی تبریز به صورتی است که در اکثر ایام سال می تواند به مقصد گردشگری  شهرهای دیگر و حتی کشورهای خارجی تبدیل شود..
دکتر نجفی با ارائه گزارشی درخصوص وضعیت توسعه ای شهر تبریز و همچنین توسعه زیرساخت های شهری در این کلانشهر گفت: شهرداری تبریز و سازمان توسعه گردشگری شهرداری آماده است بر اساس برنامه های اعلامی تورهای خارجی تمهیدات و تسهیلات لازم برای ارائه به گردشگران در این شهر را به آنان ارائه نماید.
شهردار تبریز در پایان سخنانش با اشاره به وجود هتل های مناسب و خوب در تبریزو همچنین ساخت چندین هتل مدرن دیگر در این شهر گفت: بر این باور هستم در صورتی که شرکت های گردشگری اقدام به برگزاری تور به تبریز و آذربایجان شرقی نمایند قطعا بعد از یک سفر علاقه مند و مشتاق خواهند بود که تورهای گردشگری به تبریز را افزایش و توسعه دهند.
در این نشست مدیران عامل شرکت های گردشگری فرانسوی بر آمادگی برای برگزاری تورهای گردشگری از پاریس به تبریز تاکید کردند و بر ضرورت استاندارد سازی زیرساخت های گردشگری استان و تبریز با توجه به استانداردهای جهانی گردشگری تاکید کردند.
رشید رجب پور مدیرعامل شرکت فلامینگو پرواز تبریز نیز در این دیدار با اشاره به مشاهده عزم و اراده جدی مدیریت شهری تبریز برای جذب گردشگر به این شهر بر مهیا بودن زمینه های لازم برای ورود گردشگران به شهر تبریز تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.