کد خبر : 2339
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 - 9:18

پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری

پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، توجه به حفظ منابع طبیعی را موجب ارتقای سلامت و امنیت جامعه در همه جوانب دانست

 

 متن پیام دکتر اسماعیل جبارزاده به این شرح است:

سپاس خدای را که با آفرینش طبیعت مفهوم دیگری در اذهان ما انسان‌ها از زیبایی و جذابیت فراهم ساخت. منابع طبیعی یکی از ثروت‌های حائز اهمیت برای نسل‌های کنونی و آینده است.
امروزه به دلایل مختلف از جمله خشکسالی‌های پی‌درپی، مشکل فرسایش بادی و شوری خاک، تخریب اراضی در اثر استفاده بی‌رویه از عرصه‌های طبیعی و بهره‌برداری‌های نامناسب، سرعت تخریب بیشتر از روند تجدید و احیای منابع طبیعی است و خسارات ناشی از این تخریب به شکل‌های گوناگون، از قبیل جاری شدن سیلاب‌ها و شسته شدن خاک، افت سطح آب‌های زیرزمینی، نابودی خاک‌های حاصل‌خیز و تغییرات نامطلوب آب و هوایی ظاهر می‌گردد که مهم‌ترین آن در استان ما خشک شدن دریاچه ارومیه و پدید آمدن ریزگردهای نمکی ناشی از آن است که به شدت شرایط زندگی را تحت تاثیر قرار داده است.
از این رو توجه به منابع طبیعی و حفظ و نگه‌داری آن به عنوان بستر توسعه پایدار، موجب ارتقای سلامت و امنیت جامعه در همه جوانب خواهد شد.
اینجانب با گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که شعار امسال آن “منابع طبیعی، با مردم، برای مردم” است از عموم مردم به ویژه مسوولین سازمان‌ها، ادارات، نهادهای دولتی، گروه‌ها و تشکل‌های زیست‌محیطی استان دعوت می‌کنم که با کوشش و تلاش همگانی در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: «مساله محیط زیست و حفظ منابع طبیعی، برای ما مساله‌ای تجملاتی نیست، یک مساله درجه دو نیست؛ بلکه یک مساله حیاتی و از اولویت‌های توسعه پایدار است» گامی موثر در جهت رشد و توسعه کشور عزیزمان برداریم. ان‌شاءالله

اسماعیل جبارزاده
استاندار آذربایجان شرقی

۱۵ تا ۲۲ اسفند هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی و اولین روز این هفته به عنوان روز درخت‌کاری نام‌گذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.