کد خبر : 23537
تاریخ انتشار : جمعه 20 دی 1398 - 16:52

۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی اهر زیرکشت پاییزه رفت

۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی اهر زیرکشت پاییزه رفت

مدیر جهادکشاورزی اهر با اشاره به پایان کاشت پاییزه در این شهرستان گفت: در سال زراعی جاری ۳۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت پاییزه رفت.

محمد اسدی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زراعی و بارش های نسبی و منطقه ای، کشت پاییز سال زراعی ۹۹-۹۸ با توجه به زمان های بارندگی تا پایان آبان ماه ادامه یافت.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال و بارش مناسب در مجموع ۳۷ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم به صورت آبی و دیم اختصاص یافته که از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت مکانیزه کشت شده است.
اسدی ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود وضعیت فعلی زراعت شهرستان با عنایت به کشت ارقام آذر ۲، رصد،  سرداری و صدرا و بارش باران در اراضی دیم و پیشگام و میهن در اراضی نیمه آبی مناسب است.
وی افزود: علاوه بر ارقام ذکر شده، امسال رقم گندم صدرا و واران در اراضی دیم و رقم جوانصار برای اولین بار در راستای تغییر بذر دیم در شهرستان کشت شده است.
اسدی با اشاره به ظرفیت تولید بالای اراضی در شهرستان اهر، گفت: امسال در این راستا تاکنون بیش از یکهزار و ۳۲۵ تن کود شیمیایی و ۴۶۵ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.
شهرستان اهر با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.