کد خبر : 2354
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1393 - 11:35

خشکی دریاچه ارومیه و خشکسالی‌های مکرر نگران کننده است

خشکی دریاچه ارومیه و خشکسالی‌های مکرر نگران کننده است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: خشکی دریاچه ارومیه تهدید بزرگی است که باید مسئولان عزم جدی در خصوص احیای این دریاچه نمکی از خود نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری بنابی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه برای حل مسایل و مشکلات کشاورزی یک عزم ملی و مدیریت جهادی نیاز است، افزود: با این وضع معلوم نیست در ۱۰ الی بیست سال آینده چه اتفاقی بر سر شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه خواهد آمد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مدیران استانی شبانه و روز در بحث آب و خاک که وضعیت آنها از بحران هم گذشته است کار کرده و موضوع جدی گرفته شود، ابراز داشت: قوانین دست و پا گیر مشکلاتی را برای کارشناسان بوجود آورده است که نمی توانند کار کنند و اگر اورژانسی به موضوعات پرداخته نشود زمان به سرعت سپری می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر مدرن شدن آبیاری باغات و مزارع کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید تا پایان سال آینده حتی المقدور کانال های سنتی مدرن شوند تا بتوانیم به میزان لازم آب ذخیره کنیم.

وی با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه و خشکسالی های پی در پی سالهای اخیر نگران کننده است افزود: برنامه ریزی برای مردم در ابعاد صنعت و کشاورزی و خدمات، بایستی کارشناسانه و جامع باشد و پنجاه سال بعد را تضمین کند.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خاطر نشان کرد : نباید به مردم اطلاعات و آمار جعلی و غلط ارائه شود، چرا که اطلاعات و آمار غیر واقعی تصمیم گیری و عملیات اجرایی را برای دولتمردان سخت و ناممکن می سازد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.