کد خبر : 23794
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 10:46

قیمت خانه‌های پایتخت در بهمن‌ماه افزایش یافت

قیمت خانه‌های پایتخت در بهمن‌ماه افزایش یافت

با وجود اینکه گسترش شیوع کرونا باعث شده تا مراجعه متقاضیان مسکن به بنگاه‌های املاک کمتر باشد، اما گزارش جدید وزارت راه و شهرسازی از افزایش قیمت مسکن در بهمن‌ماه در پایتخت خبر می‌دهد.

 

به گزارش ای نیوز به نقل از ایرنا،  بر اساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت خانه در تهران در بهمن ماه با افزایش حدود ۲ درصدی به میانگین قیمتی هر متر مربع ۱۴ میلیون ۴۰۵هزار تومان رسید.

قیمت مسکن بعد از فصل تابستان در حال کاهش بود، اما دوباره از آذرماه با افزایش حدود ۷ درصدی نسبت به ماه قبل (آبان) به میانگین قیمتی هر متر مربع ۱۳ میلیون ۴۷۴ هزار تومان رسید، در دی ماه نیز رشد ۳ درصدی را تجربه کرد و اکنون (بهمن ماه) میانگین قیمتی ۱۴میلیون و ۴۰۵هزار تومانی را تجربه می‌کند.

گزارش وزارت راه و شهرسازی که به صورت ماهیانه، وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد، از تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۰ معامله خرید و فروش مسکن در این ماه خبر می‌دهد که نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

همچنین ارزش ریالی قراردادهای انجام شده در بهمن ۹۸ بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از رشد حدود ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل یعنی دی ماه خبر می‌دهد.

بر اساس ارقام مندرج در این گزارش، قیمت گران‌ترین منطقه در تهران مثل ماه‌های گذشته به منطقه یک رسیده است با این تفاوت که قیمت خانه در این منطقه در هر متر مربع نسبت به ماه گذشته (دی) بیش از هشتصد هزار تومان در هر متر مربع کاهش دارد و به ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان در هر متر مربع کاهش یافته است.

این رقم در دی ماه امسال ۳۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، در آذرماه ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان و در آبان ماه ۲۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان در هر متر مربع بود.

در منطقه ۵ تهران که معمولا بیشترین معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص می‌دهد، با افزایش قیمت حدود یک میلیون تومانی نسبت به ماه قبل مواجه هستیم.

قیمت هر متر مربع در این منطقه در دی‌ماه ۱۶ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان بود. این رقم در بهمن ماه ۱۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان گزارش شده است.

ایرنا در هفته های گذشته در گزارشی با عنوان خانه در رکود، رشد قیمت را تجربه می‌کند  نوشت: افزایش قیمت مسکن به دلیل افزایش قیمت تمام شده و یا رشد تقاضا نیست؛  بلکه این نوسان، ریشه در بازارهای موازی مثل طلا، ارز و بورس دارد که تاثیر منفی خود را روی قیمت مسکن می‌گذارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.