کد خبر : 23803
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 - 9:14

جلسه فوق‌العاده شورای شهر برای ممنوعیت مسافرت به آذربایجان‌شرقی

جلسه فوق‌العاده شورای شهر برای ممنوعیت مسافرت به آذربایجان‌شرقی

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه احتمال سفر اقوام و آشنایان مردم تبریز که در شهرهای قم، تهران، البرز و شمال کشور ساکن هستند در روزهای آتی وجود دارد که منجر به نگرانی‌های زیادی شده است، گفت: امروز جلسه فوق‌العاده شورای شهر برگزار خواهد شد تا مطالبه مردمی نسبت به کنترل مبادی ورود و خروج انجام گیرد.

فریدون بابایی‌اقدم اظهار کرد: افکار عمومی نسبت به ویروس کرونا با نگرانی‌های زیادی همراه است و حتی الان شاهد روند صعودی مبتلایان به این ویروس هستیم.

وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد مربوط به سفرهای نوروزی است زیرا همه ما اقوام و آشناهای زیادی از البرز، تهران، قم, شمال و غیره داریم که در این شهرها ساکن هستند و قطعا برای دید و بازدید به استان سفر خواهند کرد در حالیکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان‌ها بسیار زیاد است و این باعث نگرانی مردم و سازمان‌های مردم نهاد است.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه در اکثر استان‌ها مبادی ورود و خروج کنترل می‌شود ولی در آذربایجان‌شرقی فعلا موضوعی از بابت ممنوعیت ورود و یا کنترل مطرح نشده است، گفت: با تونه به تعطیلی جلسه شورا در این هفته، بنده به آقای دبیری پیشنهاد برگزاری جلسه فوق‌العاده در خصوص ویروس کرونا و تدابیر لازم را داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان آذربایجان‌‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ گسترش ویروس کرونا در وضعیت خوبی است که ناشی از همکاری مردم با علوم پزشکی و پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف از جمله خود شهرداری است.

بابایی‌اقدم افزود: نیروهای خدماتی در قالب اکیپ‌های سمپاشی در خال ضدعفونی شهر هستند که از لحاظ روانی و پیشگیری بسیار مثبت بود ولی همچنان نگرانی سفرهای نوروزی به استان وجود دارد.

وی متذکر شد: در تلاش هستیم تا شورای شهر امروز و یا نهایتاً فردا یک جلسه فوق‌العاده برگزار کند تا این نگرانی مردمی را به صورت مصوبه درآورده و آن را از ارگان‌های مختلف مطالبه کنند تا اگر در رده های آتی سفرهایی به استان انجام گرفت، همراه با کنترل باشد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره بر اینکه البته بنده در این چند روز بازدیدهای متعددی از مناطق محروم شهر داشتم، افزود: متاسفانه هنوز عمق توجه به موضوع کرونا در این مناطق دیده نمی‌‌شود.

وی ادامه داد: قرار بر این است تا در جلسه فوق‌العاده شورا، تمهیداتی هم نسبت به این مناطق داشته باشیم زیرا با احتکارهای متعدد و افزایش قیمت کالا منجر شد تا مناطق محروم توان خرید را نداشته باشند از این‌رو تلاش می‌کنیم تا اقلامی را به شهرداری موکلف کنیم که در اختیار این مناطق بگذارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.