کد خبر : 23806
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اسفند 1398 - 7:19

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۰۷ نفر/ مردم در خانه بمانند

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۰۷ نفر/ مردم در خانه بمانند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۰۷ نفرو تلفات کرونا در این استان به ۱۱ نفر رسیده است.

 

محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: عده‌ای هنوز باور نکرده‌اند که کرونا وارد استان شده است، بررسی‌های ما نشان می‌دهد بیشتر مبتلایان به دلیل حضور در تجمعات بازار و مراکز خرید مبتلا شده‌اند.

وی متذکر شد: در صورت تداوم حضور مردم در مراکز خرید و بازار از استاندار آذربایجان شرقی خواهش خواهیم کرد تا محدودیت‌های بیشتری اعمال کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: تا به این لحظه ۴۳ بهبود یافته از بیمارستان ترخیص شده‌اند که این آمار چهار برابر فوتی‌ها است، اما آمار استان به ظاهر کم به نظر می‌رسد، با توجه به شلوغی بازارها نگران افزایش مبتلایان در روزهای آینده هستیم.

، صومی اظهار کرد: احتمال می‌دهیم وضعیت بدتر شود، ممکن است تعداد مراجعان بیش از توان نظام سلامت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا کاهش اجتماعات است، بیان کرد: ممکن است بسیاری از افرادی که در مکان‌های پرتردد رفت و آمد دارند، مبتلا به کرونا ولی بدون علامت باشند و ویروس را به دیگران منتقل کنند، از مردم خواهش می‌کنیم توصیه‌ها را جدی بگیرند؛ چرا که این ویروس با اقتصاد و معیشت مردم سر و کار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: این روزها بهترین هدیه به یکدیگر ماندن در خانه و هدیه دادن سلامتی به هم است. راه ورود ویروس به بدن افراد در برخی موارد ناشناخته بوده و چنین فکر نکنیم که چون جوان هستیم، مبتلا نمی‌شویم.

برچسب ها :


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.