کد خبر : 23824
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 12:07

معرفی مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی

معرفی مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی

با حکم “علی‌اصغر مونسان ” وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  «احمد حمزه‌زاده» به عنوان مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی منصوب شد.

حکم وی روز چهارشنبه توسط  محمدرضا پورمحمدی  استاندار آذربایجان شرقی اعطا شد و او به طور رسمی سکان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان  را به دست گرفت.

پیش از این مرتضی آبدار مدیر کل این اداره بوده که ازمدتی قبل استعفا داده و استعفای وی از سوی مونسان مورد پذیرش قرار گرفته است .

حمزه زاده  از نیروهای با سابقه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی است ، که پیش  از این معاونت گردشگری و سرمایه گذاری  این اداره را بر عهده است .

در حکم علی اصغر مونسان، خطاب به مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، تعریف مسیرهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی جهت تقویت تورهای گردشگری، افزایش کیفیت هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و بین‌راهی، ایجاد و احداث بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و حفاظت و پاسداری از میراث ارزشمند فرهنگی‌تاریخی تاکید شده است.

مرمت و احیای بناهای تاریخی و استفاده حداکثری از بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان تخصصی صاحب‌نظران، کارشناسان، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استانی، هماهنگی با حوزه‌های ستادی، توجه به مسائل انسانی و ایجاد فضای صمیمی و دوستانه با فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت شغلی کارکنان از  دیگر مطالبات وزیر میراث فرهنگی، صتایع دستی و گردشگری از مدیرکل جدید میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است.

وجود افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، آذربایجان شرقی را در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری قرار داده است که با ایجاد زیرساخت ها و توسعه هتل سازی و بهسازی آثار تاریخی طی سال های اخیر و نیز رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ که این شهر تاریخی را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی کرد، تا حد زیادی صنعت گردشگری آذربایجان را متحول ساخته و ثمرات اقتصادی و اجتماعی این عرصه را  بیش از پیش ملموس تر کرده بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.