کد خبر : 23825
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 20:29

کشف ۳۷ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزبانی آذربایجان شرقی

کشف ۳۷ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزبانی آذربایجان شرقی

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌شرقی از کشف ۳۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان در سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمد احمدی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و  ارز یکی از معضلات اقتصادی جامعه است، گفت: مربانان استان برای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان شرقی با انجام اقدامات عملیاتی و کنترلی و همچنین اشراف اطلاعاتی بر منطقه استحفاظی در سال ۹۸ موفق به کشف  ۱۳۶ هزار و ۷۸۵ لیتر مواد سوختی، ۳۳۰ هزار و ۱۲۰ نخ سیگار قاچاق و ۲۲ هزار و ۳۸۴ عدد تجهیزات پزشکی شدند.
وی کشف ۶۰۷ هزار و ۱۱۵ عدد دارو، ۳ هزار و ۳۴۶ کیلوگرم مواد خوراکی، ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و مقادیر زیادی اقلام قاچاق شامل نوشیدنی های غیرمجاز، قطعات خودرو، قطعات الکترونیکی، ارز خارجی از نوع  دلار و منات، البسه و شکلات قاچاق را  دیگر دستاوردهای نیروهار فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی در سال جاری شمرد.
وی افزود: در این ارتباط تعداد ۸۰۰ نفرمتهم دستگیر و ۷۰ دستگاه خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.
فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی با تاکید بر پیروی خالصانه مرزبانان از ولایت فقیه و فرمایشات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید ملی گفت: مرزبانان استان ضمن حراست و حفاظت از حدود و ثغور میهن اسلامی و حفظ ارتقاء نظم و امنیت عمومی در مناطق مرزی، در راستای توسعه پایدار در مناطق دوردست و محروم با هرگونه جرائم و تخلفات مرزی به جد برخورد می کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه ها برای حمایت از تولید ملی در مرحله اول جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور است، زیرا کالای قاچاق به اقتصاد کشور و همچنین تولید ملی خدشه وارد می کند، در همین راستا مرزبانان استان آذربایجان شرقی با تشدید انسداد مرز و انجام بازرسی های دقیق از ورود وخروج قاچاق جلوگیری و در مبارزه با جرائم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.