کد خبر : 23851
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 22:03

شمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۴۴۳ نفر رسید /سراب و شبستر بیشترین مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۴۴۳ نفر رسید /سراب و شبستر بیشترین مبتلایان کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه امروز نتیجه آزمایش ۸۲ نفر دیگر نثبت اعلام شد، افزود: تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و ۴۴۳ نفر رسید.

شمار مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۴۴۳ نفر رسید /سراب و شبستر بیشترین مبتلایان کرونا در تبریز، روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۸۲ نفر مثبت قطعی به کویید ۱۹  اعلام شده و مجموع مبتلایان به کرونا در استان  به یک هزار و ۴۴۳  نفر رسید.
وی افزود: تاکنون از بین مبتلایان  ۷۸۰ نفر بهبود یافته که این رقم نشان‌دهنده  این است که تقریبا ۵۵ درصد مبتلایان بهبود یافته و مابقی در حال مداوا هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  شهرها با بیشترین درگیری کرونا در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو شهرستان سراب و شبستر بیشترین آمار مبتلایان به نسبت جمعیت خود دارند و سپس شهرستان‌های میانه و مراغه و اهر و تبریز بیشترین آلودگی نسبت به جمعیت را دارد.
وی با تاکید بر اینکه کلیه بیمارستان‌های استان آمادگی پذیرش بیماران کرونا دارد و حتی بخش مخصوص کرونا مهیا شده است، گفت: باید این زنجیره گسترش جهت کنترل و ریشه‌کنی قطع شود از این‌رو از همه مردم خواستاریم تا از رفتن به روز طبیعت جدا خودداری کنند.
رجایی متذکر شد: خدمات عادی در بیمارستان‌ها تعطیل نشده و در کنار درمان افراد مبتلا به کرونا، مصدومان تصادف و سایر بیمارها هم درمان می‌شوند و الحمدالله هنوز ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کرونا پر نشده  است ولی باید همچنان هشدار را بدهیم تا بلکه مردم رعایت کرده و بر گسترش این ویروس دامن نزنند.
رجایی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.
ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.
ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.