کد خبر : 23856
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 6:20

غربال گری ۷۴ درصد مردم آذربایجان شرقی از بیماری کرونا

غربال گری ۷۴ درصد مردم آذربایجان شرقی از بیماری کرونا

استاندار آذربایجان شرقی از غربال‌گری ۷۴ درصد مردم آذربایجان شرقی از بیماری کرونا خبر داد و گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم، توصیه‌ها را رعایت می‌کنند.

محمدرضا پورمحمدی  دوشنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران استان گفت: با این روند، نسبت به کاهش شیوع بیماری در روزهای آینده امیدواریم.
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در ادامه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از روش‌های متداول در سطح دنیا برای کنترل بیماری‌های واگیردار است که اجرای آن تاکنون نتایج مثبتی داشته و مردم همراهی خوبی با آن داشته‌اند.
وی گفت: بحران کرونا مانند یک جبهه جنگ است و ما از همه ابزارها، امکانات و توانمندی‌های خود برای مدیریت این بحران استفاده می‌کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه این بحران، تمام دنیا را درگیر کرده، افزود: اتحاد و همدلی تحت یک مدیریت واحد، یکی از ضرورت‌ها در شرایط فعلی است؛ بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا با همان اختیارات شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در استان نیز قرارگاه پدافند زیستی قبل از جدی شدن بیماری کرونا تشکیل شده بود و در اواخر اسفند نیز ستاد استانی مقابله با کرونا تشکیل شده و با تقسیم کار مشخص فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به صورت جدی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت خواهد کرد و با اندک کسانی که الزامات این طرح را رعایت نمی‌کنند، به خاطر حفظ سلامت همه افراد جامعه برخورد خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحران کرونا، یک آزمایش الهی است، گفت: همه بخش‌ها امروز پای کار هستند و با روحیه جهادی و همدلی و وحدت تلاش می‌کنند تا در این دفاع همگانی موفق شویم.
وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و پرستاری و همه دستگاه‌های مسئول در امر مقابله با کرونا، گفت: مردم ما قدردان تلاش‌های مدافعان حریم سلامت هستند و ان‌شاءالله با همراهی و همکاری همگانی خواهیم توانست در کمترین زمان ممکن بر بیماری کرونا غلبه کنیم.
پورمحمدی همچنین با اشاره به طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربال‌گری ۷۴ درصد از مردم استان در این طرح، از همه کسانی که تاکنون تحت پوشش این طرح قرار نگرفته‌اند خواست تا با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و درصورت داشتن علائم بیماری به مراکز بهداشت مراجعه کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.