کد خبر : 23879
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 17:26

رتبه نخست کشوری آذربایجان‌شرقی در مراکز خدمات سرپایی ۱۶ ساعته

رتبه نخست کشوری آذربایجان‌شرقی در مراکز خدمات سرپایی ۱۶ ساعته

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۳۵ نفر در سطح آذربایجان‌شرقی به مراکز سلامت ۱۶ ساعته خدمات سرپایی مراجعه کرده‌اند و استان از این نظر رتبه نخست کشوری را دارد.

محمدحسین صومی در نشست ستاد استانی مقابله کرونا در تشریح وضعیت جاری ابتلا به کرونا افزود: شیوع کرونا در آذربایجان شرقی در ۱۰ روز نخست آن سیر صعودی داشت، ولی در دهه اول فروردین ماه وضعیت از نظر آمار ابتلایان بسیار خوب بود، هر چند تعداد مبتلایان به صورت روزانه و با شیب پایین رو به افزایش بود.
وی اظهار کرد: دهه دوم فروردین ماه نیز سیر شیوع کرونا در استان روند افزایشی و صعودی داشته و پیش بینی ما این است که این روال در هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت، اما خوشبختانه نقطه اوجی که نگرانش بودیم، اتفاق نمی افتد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر آمار ابتلا در بین زنان نیز روز به افزایش است، در حالی که اوایل شیوع کرونا ۶۰ درصد مردان  و ۴۰ درصد  زنان در آذربایجان شرقی مبتلا بودند؛ آمار جان باختگان کرونا در بین مردان ۲ برابر زنان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این اینکه بروز کرونا با افزایش سن رابطه مستقیم دارد، هر چند شیوع ممکن است در بین همه سنین باشد، گفت: متوسط سنی مبتلایان به کرونا ۵۷ سال و متوسط سن جان باختگان ۶۹ سال است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اطرافیان بیماران کرونایی نیز مبتلا می شوند، یا نه، اظهار کرد: متوسط ابتلای اطرافیان مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی ۹ درصد است که نشاندهنده مراقبت های خوب در منزل است.
وی با اشاره به انجام روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد آزمایش کرونا در سطح استان افزود: چهارمین آزمایشگاه تست کرونای آذربایجان شرقی نیز به زودی آغاز به کار می کند.
صومی در خصوص وضعیت نقاهتگاه ها نیز گفت: امروزه ما در هر ۲ بخش بهداشت و درمان، نقاهتگاه برای ارایه خدمات به شهروندان در تبریز و دیگر شهرستان های استان داریم؛ البته تاکید داریم که نقاهتگاه ها تنها برای استفاده مبتلایان به کروناست.
وی افزود: عباسی، ولیعصر و قراملک از جمله مناطق با شیوع بالای کرونا در کلان شهر تبریز هستند.
وی ادامه داد: مراغه با اینکه در روزهای نخست شیوع کرونا از نظر تعداد مبتلایان در صدر استان بود، اکنون در رده های آخر قرار دارد که شاید محدودیت های جدی اعمال شده در شهرستان دلیل این امر باشد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.