کد خبر : 23937
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1399 - 14:52

تخلفات اصناف در آذربایجان شرقی ۴۰ درصد افزایش یافت

تخلفات اصناف در آذربایجان شرقی ۴۰ درصد افزایش یافت

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از حقوق مصرف کنندگان ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آبان ماه انجام و منجر به تشکیل ۶ هزار و ۸۹۸ فقره پرونده تخلفاتی شده است. آذربایجان‌شرقی با تشریح اقدامات نظارتی این سازمان از واحدهای تولیدی و توزیعی تا

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از حقوق مصرف کنندگان ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آبان ماه انجام و منجر به تشکیل ۶ هزار و ۸۹۸ فقره پرونده تخلفاتی شده است.

آذربایجان‌شرقی با تشریح اقدامات نظارتی این سازمان از واحدهای تولیدی و توزیعی تا ۱۵ آبان سال جاری گفت: ۷۵ درصد بازرسی‌ها و ۴۰ درصد پرونده های تخلفاتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.


 

یوسف پایدار روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه روند اقدامات نظارتی با جدیت دنبال می شود، گفت : با تلاش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و برای حمایتوی همچنین با اشاره به تعامل و همکاری سایر دستگاه های متولی در پیشبرد اهداف نظارتی از ۱۷هزار و ۱۳۶ مورد گشت بازرسی در مدت یاد شده خبر داد و افزود: در بخش گزارش ها و شکایت های مردمی نیز ۱۰ هزار و ۱۹۸ مورد دریافت و رسیدگی شده است.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر تداوم رصد و پایش روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی بویژه ۱۷ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه های جامع انبار و جامع تجارت برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تأکید و اظهار کرد: نظارت و بازرسی در خصوص نهاده های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، محصولات پتروشیمی، سیمان، گوشت قرمز و سموم و کودهای شیمیایی از جمله موضوعات مهم رصد شده در فرایند نظارت و بازرسی بوده است.
پایدار همچنین با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و استان به ویژه در شرایط فعلی نظارت بر روند تولید و توزیع ماسک، ملزومات بهداشتی و محلول های ضد عفونی کننده بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از یکهزار و ۲۹۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی عرضه کننده ماسک در استان، ۱۵۹ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ۸۲ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع مسوول معرفی شده اند.
وی از کشف ۵۸۱ هزار و ۹۰۱ عدد ماسک در جریان اقدامات نظارتی خبر داد و افزود: ۴۹۲ لیتر و ۳۱۳ بطری محلول ضد عفونی کننده و یک میلیون و ۲۴۱ هزار عدد دستکش لاتکس و ۱۸۷۰ لیتر الکل سفید از دیگر کشفیات بازرسان سازمان در سال جاری است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.