کد خبر : 23948
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 - 18:26

احتمال بسته شدن راه‌های روستایی مناطق سردسیر آذربایجان‌شرقی

احتمال بسته شدن راه‌های روستایی مناطق سردسیر آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: اولین برف پاییزی فراگیر در روز پنج شنبه این هفته احتمال دارد راه‌های روستاهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان را ببندد.

 

محمد امیدفر، با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز چهارشنبه وارد استان می‌شود، افزود: این سامانه موجب بارش باران و برف در مناطق مختلف استان می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت اصلی این سامانه از روز پنجشنبه در استان آغاز می‌شود و از روز جمعه از فعالیت آن کاسته شده و از روز شنبه به تدریج از سطح استان خارج می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: این سامانه همچنین موجب کاهش نسبی ۲ تا ۵ درجه‌ای دمای استان شده و در مناطق گرمسیر، آبگرفتگی معابر و در مناطق سردسیر کاهش دید، اختلال در عبور و مرور خودروها در راه‌های ارتباطی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و لغزندگی معابر و جاده‌ها را به دنبال دارد.

امیدفر، به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری در این روزها اجتناب کرده و در صورت ضرورت در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی همچنین انجام اقدامات به موقع در خصوص برف روبی و نمک پاشی راه‌های ارتباطی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را خواستار شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.